DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) PROJECTE ARTÍSTIC Código 11254204
Titulación
Grau d'Educació Infantil (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
RIOS HEVIA, MONTSERRAT
Correo-e montserrat.rios@urv.cat
Profesores/as
RIOS HEVIA, MONTSERRAT
Web
Descripción general e información relevante Creació i representació d'una obra musical.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
 MEMD1 Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió.
 MEMD5 Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per l’ensenyament de l’educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l’etapa d’educació infantil.
 MEMD6 Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació infantil i domina les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
 MEMD1 Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
 MEMD5 Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en l'educació infantil.
 MEMD6 Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
tema Subtema
Les paraules i la música Anàlisi de textos i melodies. Invenció i creació de melodies a partir de poemes, contes , narracions...
Creació d'un projecte musical A partir de textos inventats amb diàlegs.
Utilització del cançoner tradicional català.
Representació Els alumnes presentaran el projecte a la sala d'actes de la Facultat i/o a l'escola de Pràctiques.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
B6
1 0 1
Sessió Magistral
A2
MEMD1
4 19 23
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
MEMD1
MEMD5
5 10 15
Presentacions / exposicions
B4
C4
12 22 34
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes

Atenció personalitzada
descripción
Es realitzaran tutories als alumnes que ho demanin

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
MEMD1
MEMD5
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 40%
Presentacions / exposicions
B4
C4
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 50%
Otros  

assistència, participació

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

INFORMACIÓ RELLEVANT:

A/PRIMERA CONVOCATÒRIA

Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació:

1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica:

a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent.

b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament).

2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica:

L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no.

En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual.

B/SEGONA CONVOCATÒRIA

De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides.

Observacions:

1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament.

2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster).


Fonts d'informació

Bàsica scic, cançoners ( tots els volums) del secretariat de corals infantils de Catalunya, CLIVIS,
Antoni Miralpeix, rebel.lió a la cuina, DINSIC, Barcelona 2000

Complementària Josep Crivillé i Bargalló, música tradicional catalana I- Infants, CLIVIS, Barcelona
Antoini Miralpeix, Les veus de la natura, DINSIC, Barcelona 2000
P. Vallvé, La ciutat i la lluna, DINSIC, Barcelona 2003
Ger Storms, 101 juegos musicales, DINSIC, Barcelona 2003

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
DANSA: LA MÚSICA EN MOVIMENT/11254209
FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA/11254205
LLENGUATGE MUSICAL/11254212
 
Otros comentarios
Cal haver assolit les assignatures: Llenguatge Musical i Formació Vocal i Auditiva per poder matricular-se d'aquesta assignatura.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.