DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR Código 11904203
Titulación
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
12 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROURA PLANAS, SERGI
Correo-e sergi.roura@urv.cat
Profesores/as
ROURA PLANAS, SERGI
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 Aei11 Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants.
 MIei4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge d’un idioma com a llengua estrangera en educació infantil.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 Aei11 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
Comprèn els conceptes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Comprèn i avalua les diverses metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
 MIei4 Desenvolupa les destreses docents bàsiques en l’ensenyament-aprenentatge de un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
1. Learning oral skills in English: the initial stages of speaking.

2. Guidelines for creating a supporting speaking classroom.

3. Using controlled, guided and free speaking activities.

4. Evaluation and creation of speaking materials.

5. Integrating ICT into the speaking curriculum.
6. Cultural aspects of the English language

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
5 0 5
Sessió Magistral
Aei11
20 10 30
Presentacions / exposicions
C4
5 15 20
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
Aei11
20 40 60
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Aei11
20 25 45
Fòrums de debat
B2
C3
5 15 20
Pràctiques a través de TIC
C3
10 25 35
Atenció personalitzada
5 5 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Aei11
MIei4
B3
30 45 75
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori
Supòsits pràctics/ estudi de casos Visites a escoles i posterior anàlisi de l'experiència
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional
Pràctiques a través de TIC Utilització de les TIC a l'aula.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.

Atenció personalitzada
descripción
As to getting to know the students better and to check on the improvement in their communicative competence in English, we will ask the students to meet the teacher in a small group, at least, once during the year. If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. Students with special needs should contact the teacher to carry out any necessary adaptations. The teacher has also some attention to students hours in which s/he will be in the office in room 5 of the 1st floor of Ventura i Gasol building - previous contact via email: sergi.roura@urv.cat

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
C4
Realització de tasques relacionades amb els continguts ja treballats a l'aula o bé amb tòpics amb què l'alumnat haurà de fer recerca i treballar a casa. 10
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
Aei11
Elaboració d'un portafolis setmanal. 25
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Aei11
Visites a escoles per poder analitzar casos pràctics 50
Fòrums de debat
B2
C3
S'avaluarà la participació activa als fòrums virtuals. 5
Pràctiques a través de TIC
C3
Treballs d'integració de les TIC a l'aula
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Aei11
MIei4
B3
Realització de petits treballs estretament relacionades amb continguts treballats a l'aula. 5
Otros  

S'avaluarà l'assistència a totes les sessions i les absències injustificades seran penalitzades.

5
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

"This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit. They also have to do through visits to schools and the subsequent analysis of the experience which means that they must be required to do several visits to schools on days where they do not have any other class at the university"

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and a daily task done regarding the things worked in class. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that

if we find plagiarism in any of the tasks the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject.

Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions OR the correction of the tasks by anyone who is not the own student will also be considered plagiarism).

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat."


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.