DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Código 12214011
Titulación
Grau d'Història de l'Art (2008)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
BELLOT , ANDREA ROXANA
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
Correo-e mariadolores.gimeno@urv.cat
montserrat.palau@urv.cat
montserrat.corretger@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
Profesores/as
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
PALAU VERGÉS, MONTSERRAT
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
BELLOT , ANDREA ROXANA
Web http://moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64510; moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64511; moodle.urv.cat/moodle/course/view.php?id=64512
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura s'imparteix en anglès, en català i en castellà

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Aplicar la interdisciplinarietat en l’àmbit de les ciències humanes.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Adquireix coneixements literaris i culturals.
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. La Literatura i les imatges de la societat. Les regles de l'Art

Tema 2. Els Mites i la Literatura
Els festivals literaris
Les Rutes Literàries

Construcció de l'imaginari social a través dels Mites

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 2 4
Estudis previs
A5
0 20 20
Pràctiques a través de TIC
A5
0 80 80
Treballs
A5
0 40 40
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
Estudis previs Hi haurà un dossier de textos al Moodle.
1. Model de Pierre Bourdieu
2. Model d'Auerbach
3. Mites que es treballaran en l'assignatura

L'alumnat s'haurà de familiaritzar amb la terminologia específica i els conceptes bàsics que es treballaran a l'assignatura

DURANT EL MES D'ABRIL HI HAURÀ UNA SORTIDA DE DOS DIES COMPLETS PER FER TREBALL DE CAMP
Pràctiques a través de TIC Les pràctiques consistiran en l'aplicació dels models teòrics a la comprensió i interpretació dels textos seleccionats (dossier) i a l'observació i valoració del funcionament de la literatura i l'art en l'entorn immediat de l'alumnat.
Per tal d'aconseguir-ho, s'hauran de fer diverses activitats.
Eines que s'utilitzaran:
1. Glossari
2. Qüestionari
3. Bloc de l'alumne/a
4. Fòrum/wiki
5. Tasques de comentari de text: penjar un fitxer
6. Exposició oral en format virtual (video)
Treballs Al llarg del curs s'hauran de fer dos treballs, un per a cadascun dels dos temes del curs.
Cada treball es presentarà per escrit (extensió màxima 25 pàgs.) i s'haurà de publicar en un blog. També es demanarà que els autors del segon treball en defensin personalment les tesis i conclusions i les comparteixin amb la resta d'estudiants en un fitxer audiovisual incrustat al blog (durada màxima: 15 minuts). S'hauran de seguir les pautes de redacció i de publicació dels treballs donades al Moodle.
Atenció personalitzada Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle

Atenció personalitzada
descripción
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita. Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Estudis previs
A5
Lectura de textos teòrics del dossier: Pierre Bourdieu, Auerbach. Lectura de relats mítics.

Controls de lectura i comprensió de textos.
Pràctiques a través de TIC
A5
BLOG
VIDEO
Avaluació entre iguals
80%
Treballs
A5
Treball sobre el tractament d'un MITE en una obra literària. Exposició a classe 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents:

Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació.

Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici.

A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica , Dossier de lectures i materials disponible a l'inici del curs, ,
Erich Auerbach, Mimesis, , 1950
Pierre Bourdieu, Las reglas del arte: génesis y estructura del campo literario, Anagrama, 2002
Publi Ovidi Nasó, Les Metamorfosis, Fundació Bernat Metge,
Franz Kafka, La Metamorfosi, Proa, 2009
Patricia Higsmith, Notas de una cucaracha respetable, ,
Quim Monzó, Gregor, ,
Boris Vian, Le Loup garou ("El lobo hombre"), ,

A principi de curs es facilitarà una bibliografia extensa en format paper i estarà disponible al Moodle

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.