Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A12 |
Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A12 |
Presenta una visió global i actual de la planificació de Mitjans
Analitza les característiques dels diferents mitjans de comunicació, convencionals i no convencionals
Coneix els diferents processos (compra, gestió, contacte amb el client, etc.) de l'estratègia i la planificació dels mitjans
Dissenya una campanya completa de planificació de mitjans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
| | B5 |
Contribueix a l'establiment i aplicació dels processos de treball de l'equip
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció a la planificació de mitjans |
1.1.Mitjans Convencionals i NO Convencionals
1.2.La planificació i funcions del mitjans a Espanya (històrica)
1.3.La planificació de mitjans i el màrqueting
1.4.La planificació de mitjans avui.
1.5.Les Agències de Mitjans
1.6.Coneixements bàsics per poder planificar mitjans. |
2.Paràmetres bàsics de la planificació |
2.1. Producte/marca
2.2. Mercat
2.3. Publicitat
2.4. Oferta de mitjans
|
3.CONCEPTES BÀSICS |
3.1. La població o univers
3.2. El target group i el target audience
3.3. Penetració de mitjans
3.4. Audiència
3.5. Perfil d’audiència
3.6. Audiència útil i coeficient d’afinitat
3.7. Rating i Rating Point
3.8. OTS
3.9. Audiència acumulada
3.10. Duplicació d’audiència (fórmula d’Agostini i posteriors)
3.11. Share o quota de pantalla (per a TV)
3.12. Impactes o contactes
3.13. Audiència Neta
3.14. Cobertura
3.15. Gross rating point ( GRP )
3.16. El C/RP i el CPM
3.17. Terminologia básica i conceptes d’Internet (visites, págines vistes, impresions, CTR,
CPC...)
3.18. L’avaluació
3.19. L’optimització
|
4.MITJANS PUBLICITARIS CONVENCIONALS |
4.1. Definició i diferències entre Mitjà i Suport
4.2. Característiques dels mitjans:
4.2.1. Premsa diària
4.2.2. Revistes i suplements
4.2.3. Televisió. El zapping i anti-zapping. Les noves alternatives: el product placement, el bàrtering, les promocions, cortes exclusivos, patrocinis, etc.
4.2.4. Ràdio
4.2.5. Cinema
4.2.6. Mitjà exterior
4.2.7. Internet
|
5.LES FONTS D’INFORMACIÓ |
5.1. L’EGM
5.2. L’OJD
5.3. Kantar Media
5.4. Infoadex
5.5. Documentació sobre tarifes i d’altres informacions sobre els suports:Guìa de Medios Digital, Mecos i altres informacions via digital
5.6. Galileo
5.7. Jerarquias
5.8. Geomex
5.9. ComScore
|
6.SISTEMÀTICA DE TREBALL |
6.1. El briefing de mitjans i la definició d’objectius
6.2. Anàlisi de precedents
6.2.1.L’informe de la competència
6.2.2.La importància extraordinària de la creativitat publicitària
6.3. El contrabriefing
6.4. La definició d’objectius
6.5. Recomanació de mitjans
6.6. Recomanació de períodes d’activitat i intensitat de cada període
6.7. Selecció i recomanació de suports
6.8. Elaboració del calendari d’insercions o òptic estacional
6.9. Avaluació final abans de campanya
6.10. Negociació i compra
6.11. Seguiment del pla, comprovació i reparaments
6.12. L’avaluació final post-campanya
6.13. Anàlisis/seguiment competència
6.14. Sisitemes de remuneració de les Agències de Mitjans.
6.15. Descomptes i rappels.
6.16. Comisió agència i honoraris |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
60 |
80 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
8 |
10 |
Treballs |
|
2 |
14 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
0 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
30 |
6 |
36 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
L'assignatura de Planificació de mitjans té un component de coneixements de caire matemàtic i estadístic que cal tenir present. Tanmateix la pròpia simbiosi del Grau amb les ciències socials, més que amb les ciències físiques o exactes, obliga a fer un plantejament concret de l'exposició de l'assignatura, la qual cosa no vol dir que s'hagi d'ometre l'exposició de coneixements matemàtics i estadístics, però sí que serà lluny de plantejaments corresponents a les ciències exactes, tret de l'anàlisi de dades d'abast, on el component matemàtic és imprescindible. És per això que l'afany didàctic de l'assignatura es basa en el corrent pragmàtic, on escau la interrelació de conceptes metodològics amb conceptes quantitatius,
L’assistència de l’alumnat a classe és obligatòria |
Sessió Magistral |
Temari de l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
És important significar que, durant el curs, s’intentarà que es facin tres conferències solemnes impartides per professionals de reconegut prestigi en el camp dels Mitjans Publicitaris i de l’activitat de Publicitat i rrpp.. Llur contingut serà matèria de Treball Especial individual puntuable. Aquestes conferències es faran a la tarda del dia i hora consensuat amb els conferenciants i la presència dels alumnes serà obligatòria i puntuable. |
Treballs |
Treballs diversos i dos Treballs Especials del curs (Briefing i Planificació de MItjans de la Campany) amb presentació i exposició a classe a carrèc de grups de 4 alumnes aprox.
Igualment existirà un treball individual sobre les conferències impartides indicat anteriorment
|
Resolució de problemes, exercicis |
Segons característiques de cada problemàtica explicades a classe |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada i/o tutories individuals o en grups es realitzarà acordant dia i hora de la setmana amb el professor. La reunió es faria en el despatx 3.36
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es realitzarà:
- Acordant dia i hora de la setmana amb el professor. La reunió es faria en el despatx 3.36
- Alguns dies, el professor informará previament que al finalitzar la classe hi hauran tutories voluntáries pel temps que es requereixi, amb un màxim d'una hora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Conferències: Treball individual sobre les conferències impartides pels professionals. Els alumnes solament podran fer aquest treball sobre les conferències que han assistit. |
1 punt=10% |
Treballs |
|
Treballs: 30 % (3 punts). Equips de quatre alumnes aprox. Els treballs seran:
o Divesos Treballs: 1.50 puntos (Taules Dinàmiques:0.50 punt, Media Review: 0.50 punt, Sketch Out: 0.50 punt)
o Treball del curs. Cas real. Imprescindible per aprovar la part pràctica: 1,50 punt.:
”Brief i plantejament d’un Pla de Mitjans “ (40%)
“Realització del Pla de mitjans del Mitjans (del cas anterior) (60%)
|
3 punts=30% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
o Un primer examen tindrà com temari únic el tema núm. 3 (conceptes bàsics). (2 punts). Es imprescindible aprovar aquest examen per aprovar la part teòrica l’assignatura. L’examen es farà en horari de classe.
o El segon examen recollirà la resta del temari. (3 punts). Imprescindible igualment aprovar aquest examen per aprovar la part teòrica. L’examen es pot fer en horari de classe. Els alumnes que no han superat un o dos exàmens alliberadors de matèria anteriors es presentarán necessariament a la Segona Convocatòria amb la matèria no superada. |
5 punts=50% |
Altres |
|
Apreciació cualitattiva individual del professor incloent assistència: 10 % (1 punt). En aquesta puntuació del professor basada en l'actitud pro-activa i de comportament de l'alumne en classe, inclou el control d'assistència a classe.Marge de faltes: 20%. Això implica que aprox. només es poden faltar 12 hores. |
1 punt=10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes dues convocatòries s'han d'entendre com a part de l'avaluació continuada. En aquest sentit, la segona convocatòria s'entendrà com una recuperació de la primera convocatòria, és a dir, en segona convocatòria l'alumnat tindria l'oportunitat de recuperar aquelles parts de l'avaluació continuada que han estat qualificades amb suspens o no presentat a la primera convocatòria. Això implica que TOT L'ALUMNAT, independentment de si segueix el curs de forma presencial o no, tindrà la MATEIXA CÀRREGA DE TREBALL, en exàmens, exercicis, practiques, treballs i/o proves . El percentatge mínim de Treballs lliurats per tal de poder ser avaluat del bloc corresponent será del 80%. SEGONA CONVOCATÒRIA: Els alumnes que NO aprovin o no facin total o parcialment la primera convocatòria hi hauran de presentar-se a la segona convocatoria: En cas que l'alumnat suspengui o no es presenti a qualsevol blocs d'avaluació en primera convocatòria, l'haurà de recuperar en segona. La nota de primera convocatòria serà un no presentat o un suspès. Per a la segona convocatòria es mantindran les notes de les parts de l'avaluació aprovades en primera convocatòria. L'alumnat que no superi en primera convocatòria la part pràctica de l'assignatura (per no lliurament del nombre mínim d'exercicis o per haver suspès la mitjana aritmètica de la nota d'aquests) l'haurà de recuperar en segona convocatòria, presentant les pràctiques que falten o bé repetint les que hagi suspès o fer sustitutives segons indicacions en cada cas del professor. Així doncs, en el cas de treballs pràctics en grup, en què l'assistència a classe i/o realització de la pràctica amb el grup és imprescindible, será indispensable per a l'alumnat que acrediti documentalment que no pot fer aquests treballs en grup, per motius de força major (malaltia, incompatibilitat amb horaris laborals acreditada mitjançant contracte, etc.). No s'aceptaran excepcions basades només en excuses orals. |
Bàsica |
|
www.infoadex.es www.aimc.es www.ojd.es www.cuende.com www.guisdelosmediosdigital.es www.serviciomecos,com www.lazonamedia.com
González Lobo, María Ángeles; Enrique Carrero (5a. edició). "Manual de planificación de medios". Madrid: ESIC . Lectura obligatòria. Perlado Lamo de Espinosa, Marta (2006). Planificación de medios de comunicación de masas. Lectura obligatòria Moliné, Marçal (2000). La fuerza de la publicidad. Madrid: Cuadernos Cinco Días. Pérez Latre, Francisco J (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Barcelona: Ariel. Joaquin Sánches Herrera y Teresa Pintado Blanco. Nuevas tendencias en comunicación. Madrid: Esic 2010 Enrique Bigné. "Promoción Comercial" Madrid. Esic 2003 Antón Álverez Ruis. "La magia del Planner" Esic 2012 Raquel Ayestarán, Celia rasgen y Ana Sebastián. "Planificación estratégica y gestión de la publicidad" Esic 2012 Antón Álvarez "La magia del planner" Esic 2012 PAPÍ GÁLVEZ, Natalia (2006): Investigación y Planificación de Medios
Publicitarios: Cuaderno de Ejercicios. 1ª Edición. ISBN
84-611-3426-5 PAPÍ GÁLVEZ, Natalia (2009): “El Plan de Medios. Principales respuestas a la
eficacia publicitaria”, En Questiones Publicitarias. Revista Internacional de
comunicación y Publicidad, 2009 (artículo) FÜRST, P. (2004): Planificación de medios: conceptos y
funcionamiento de los medios, Ediciones la Montaña, Granada FÜRST, P. (2004): Planificación de medios: Técnicas y procedimientos para
la planificación, Ediciones la
Montaña, Granada FÜRST, P. (2005): Planificación de medios publicitarios (Cuaderno de
ejercicios y autoevaluación), Grupo Stadel-Conzepto Comunicación Creativa |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12224111 | TÈCNIQUES DE MÀRQUETING I COMUNICACIÓ/12224113 | DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A L'ECONOMIA I A L'EMPRESA/12224101 | FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 | RELACIONS AMB ELS MITJANS/12224216 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|