Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses de publicitat i relacions públiques. |
| A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
| A12 |
Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius. |
| A15 |
Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions de les empreses i institucions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular. |
| A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Coneix el funcionament d’una empresa de publicitat i relacions públiques
| | A9 |
Coneix com es planifica la comunicació publicitària en les empreses i les institucions mitjançant el desenvolupament dels diversos aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària
Adquireix una visió global de les relacions públiques, introduint-se en els seus conceptes clau, la seva terminologia específica, els seus elements distintius i les seves principals tècniques
Adquireix una perspectiva general de la pràctica de les relacions públiques (actors principals, departaments i agències, funcions i estructures), així com de les característiques i particularitats dels professionals de les relacions públiques
Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
| | A12 |
Sap planificar la comunicació estratègic a d’empreses i institucions
| | A15 |
Coneix els fonaments teòrics i conceptuals del màrqueting
Comprèn la dimensió pràctica i real del màrqueting
Assumeix la total relació que existeix entre màrqueting i comunicació
Adquireix els coneixements necessaris per atendre l'aplicació del màrqueting en la futura vida professional dels estudiants
Coneix els fonaments conceptuals del màrqueting directe i interactiu
Aprèn i practica els processos, tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament creatiu i la gestió de les accions de màrqueting directe i interactiu
| | A16 |
Crea textos i discursos publicitaris de diferents gèneres que s’adaptin als objectius comunicatius de les empreses i institucions
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
|
tema |
Subtema |
La animació al punt de venda |
Percepcció de la qualitat ambiental
Objectius del punt de venda
Tècniques d'animació |
Le promocions |
Concepte i classificacions
Objectius |
Escaparatisme |
Qualitats
Funcions i característiques
Tiups i estructura
Il·luminació i colors |
Introducció al merchadising |
Concepte i fases
Distribució comercial
Evolució |
El punt de venda |
Ubicació
Estratègies comercials |
Gestió del sortit i del lineal |
Objectius
Criteris
Ratis |
La comunicació empresarial en situacions de crisis |
Gestió de la comunicació = gestió de la reputació |
Introducció a les estratègies de comunicació de crisi |
Pla de comunicació
Dark site
Preparació de porteveus
Habilitats comunicatives |
Mitjans de comunicació: complices o enemics |
Les lógiques internes de producció dels mitjans |
Intervencións simulades per apendre a gestionar la por escència, millorar els missatges i ajustra l'estratègia comunicativa als objectius dessitjats |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
35 |
25 |
60 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
25 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
7 |
40 |
47 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels dos plocs d'aquesta assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics i pràctics d¡aquestes dues materies |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi i resolució de casos de marketing directe i tambè de situacions de crisis en el mon de l'empresa |
Atenció personalitzada |
Tutories per resoldre dubtes dels alumnes |
descripción |
Es faran tutories per resoldre dubtes dels alumnes, en funció de les seves necessitats |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Casos que precisen d'avaluació, valoració i resolució, relacionats amb el marketing o la comunicació de crisi a l'empresa |
40% |
Proves pràctiques |
|
Al Plató de TV, pesentació de casos pràctics, on es valorarà la gestió integral de la comunicació |
40% |
Otros |
|
Proves pràctiques de resolució de casos Asistència i participació |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Aquells alumnes que no superin les proves pràctiques s'avaluaran en segona convocatòria a través d'una prova mixta que combina preguntes teòriques amb resolució de casos pràctics |
Bàsica |
|
- alcat, Enrique (2005): Y Ahora que? claves para
gestionar una crisi, Barcelona, Ed. Empresa
Activa
- Cervera Fantoni, Angel Luis (2005): Comunicación Total, Madrid, ESIC.
- Del Pulgar Rodríguez, Lluís (1999): Comunicación de empresa
en entornos turbulentos, Madrid, ESIC
- Fita, Jaume (1999): Comunicación
en programas de crisis, Barcelona, Gestión 2000.
- Garrido, Francisco Javier (2004): Comunicación Estratègica, Madrid, Edicions Gestión 2000.
- Morrós, Jordi i Vidal, Isabel
(2005): Responsabilidad
Social Corporativa RSC, Madrid, Ed. Confemetal.
- Ramirez, Txema (1995), Gabinetes de comunicación, Barcelona, Ed. Bosch comunicación.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|