DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) TEATRE ANGLÈS Código 12274214
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Correo-e jordi.lamarca@urv.cat
Profesores/as
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripción general e información relevante The aims of this course is: a) to examine representative works of drama; b) to learn the principal techiniques for analyzing, understanding, evaluating and enjoying a play both as a literary construct and spectacle; and c) to improve the student´s ability to read critically and pleasurably.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
 A6 Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
The Nature of Theatre Drama and theatre
Text and performance
Elements of a play
Introduction to English Drama Medieval Drama
Renaissance and Restauration
Modern English Drama
Twentieth Ceentury English Drama Realism and Humour
Comedy and Social Content
George Bernard Shaw. "Saint Joan."
Humour and Absurdity: Samuel Beckett and Harold Pinter.
Introduction to American Drama Early Tweentieth-Century Drama
Realism and lyricism
Tennessee Willimas, A Street Car Named Desire.
From Modernism to Post-modernism
Edward Albee.
Ethnic Theatre
Race, gender and society
Lorraine Hansberry, "A Raisin in the Sun."

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 1 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
26 53 79
Sessió Magistral
A6
29 20 49
Treballs
A5
A6
1 6 7
Seminaris
A5
1 6 7
Atenció personalitzada
2 4 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària To focus on specific topics and how to develop them.
Sessió Magistral To provide general and specific information.
Treballs To narrow down topics and write about them.
Seminaris To focus on subtopics and how to present them.
Atenció personalitzada Personal meeting at my office in order to clarify academic points.

Atenció personalitzada
descripción
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
Exercises to be written in class 60%
Treballs
A5
A6
Assignments 30%
Otros  

Class attendance and participation

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

The students who do not reach the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance, as well as those who have not opted to go through the continuos assessment (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all students ( both those who failed the continuous assessment and those who opted for the final class exercise), and will consist in a final class exercisel of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excertps from the texts analyzed ...).


Fonts d'informació

Bàsica Tennessee Williams, A Street Car Named Desire, 2000, Penguin
Montgomery, Martin et alia , Ways of Reading , 2000, Routledge
Lorraine Hansberyy, A Raisin in The Sun, 2012, A Signet Book
David Lane, Contemporary British Drama, 2010, Edinburgh University Press
Kenneth Pickering, Studying Modern Drama, Second Edition, Palgrave MacMillan
Edward Albee, Who is Afraid of Virginia Woolf, 2010, Penguin Books
Bernard Shaw, Saint Joan, Longman Literature, Longman

Complementària


Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.