Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A3 |
Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A4 |
Distingir els sistemes socials, les dinàmiques que els han generat i els àmbits culturals i geogràfics on s'integren. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A3 |
Analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Comprèn la història evolutiva humana.
| | A4 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de dades.
| | A7 |
Usa mètodes i tècniques d'altres ciències humanes.
| | A8 |
Comprèn el mètode arqueològic com a instrument d'anàlisi del passat.
Introdueix els rudiments metodològics per utilitzar fonts no escrites com les arqueològiques i unes altres.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció als conceptes bàsics sobre evolució humana i Prehistòria |
|
Tema 2. Els caçadors-recol·lectors arcais |
|
Tema 3. Comportament Humà dels caçadors-recol·lectors arcaics |
|
Tema 4. Els grups de caçadors-recol•lectors d’Humans Anatòmicament Moderns |
|
Tema 5. Homo sapiens explora nous territoris |
|
Tema 6. Els darrers caçadors recol·lectors: un model econòmic en crisi |
|
Tema 7. Els primers agricultors i ramaders: l'inici de l'economia productiva |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
4 |
10 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
5 |
30 |
35 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
15 |
16 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
15 |
16 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i planificació de les activitats del curs. Organització dels grups de treball i definició dels objectius |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals d'acord amb els continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis pràctics a l'aula relacionats amb els continguts en forma de petits debats, descripcions d'objectes i anàlisi de articles científics |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita al IPHES amb l'objectius de entendre el procés de la recerca científica en Evolució Humana i Prehistòria |
Treballs |
Treball de recerca en equip |
Treballs |
Presentació oral del treball de recerca |
Atenció personalitzada |
Seguiment individualitzat per resoldre dubtes concretes sobre el temari i el procés d'adquisició de coneixements. Seguiment en grup quan es tracta del seguiment del treball |
descripción |
Es faran sessions individuals i amb els marc dels grups de treball per tal de fer el seguiment del treball en equip. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Treball pràctic a l'IPHES |
10% |
Treballs |
|
Treball de recerca en equip |
40% |
Treballs |
|
Presentació oral del treball |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen dels continguts de la primera part del curs |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen dels continguts de la segona part del curs |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per poder fer la mitja entre les diferents avaluacions és necessari tenir una nota mínima de 4 als examens de continguts. Per l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen dels continguts de l'assignatura aquest examen té un valor del 100% de la nota. |
Bàsica |
Carbonell, E., Hominidos, 2008, ARiel. Barcelona
Fullola, JM, Nadal, J., Introducció a la Prehistòria, 2008, UOC
Eiroa, J.J., La prehistoria del Mundo, 2010, Akal
Rice, P. Moloney, N., Biological anthropology and prehistory : exploring our human ancestry, 2008, Boston : Pearson/Allyn and Bacon
García-Diez, M., Zapata, L.,, Métodos y Técnicas de análisis y estudio en arqueología prehistórica,, 2013, Universidad del Pais Vasco
Rojo, M., Garrido, R., García-Martínez de Lagrán, I,, El Neolítico en la Península Ibérica y su contexto europeo., 2012, Madrid, Cátedra
Bosch, J. , Santacana, J., Blat, metalls i cabdills: Catalunya del neolític a la iberització., 2009, Rafael Dalmau, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|