DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) ART MODERN Código 12294007
Titulación
Grau d'Història (2018)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
Correo-e jorgeangel.carbonell@urv.cat
Profesores/as
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
Web
Descripción general e información relevante Estudi general de l'art dels segles XV, XVI, XVII, XVIII. A l'assignatura s'analitzen els principals conceptes historico-oartistics d'aquest periode cronològic.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A6 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A6 Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
I.- Renaixement
1.- L'época del Renaixement. Introducció.
1.1. l'humanisme i el canvi a les arts.
2.- El Quattrocento a Florencia i altres centres italians.
2.2. L'arquitectura. L'escultura. La pintura.
3.- El Cinquecento a Italia: l'época dels genis.
3.3. Leonardo. Bramante. Rafael. Miguel Ángel. Els venecians.
4.- Expansió europea del model renaixentista.
4.4. Espanya. França. Països Baixos. Alemania.
II.- Barroc
1.- El Manierisme. Ideals. Centres.
2.- El Barroc. Introducció. Context històric i cultural.
3.- El Barroco en la Europa católica. Italia. França. Països Baixos. Espanya.
4.- El Barroc a l'Europa protestant. Holanda. Anglaterra. Alemania.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A6
37 77 114
Seminaris
A6
10 7 17
Atenció personalitzada
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis
A6
5 6 11
 
Proves de desenvolupament
A6
2 0 2
Proves mixtes
A6
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Descripció general del temari l'assignatura, del context cronològic i sociopolític.
Sessió Magistral Explicació detallada dels diferents punts del temari.
Seminaris Assistència a seminarix, col·loquis i conferències que tinguin a veure amb el contingut de l'assignatura.
Atenció personalitzada Ajut individual a la comprensió i assimilació dels conceptes fonamentals del temari.
Resolució de problemes, exercicis Estudi i anàlisis d'obres significatives del període renaixentista i barroc.

Atenció personalitzada
descripción
Ajut individual a la comprensió dels continguts i qualsevol cosa que tingui a veure amb l'assignatura. Tanmateix, atenció personalitzada en el seguiment de l'evolució de les tasques del curs.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminaris
A6
assitencia i intervenció en seminaris especialitzats 20%
Proves mixtes
A6
Proves de tipus mixte on s'han de desenvolupar els conceptes bàsics de l'assignatura i analitzar un seguit d'obres. 80%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona convocatoria proves de tipus mixte on s'han de desenvolupar conceptes de l'assignatura i s'analitzen un seguit d'obres d'art.


Fonts d'informació

Bàsica ANTAL, F., El mundo florentino y su ambiente social., Alianza, Madrid 1989
BAXANDALL, M, Pintura y vida cotidianaen el Renacimiento., Gustavo Gili,, Barcelona. 2000
CHASTEL, A., Arte y humanismo en Florencia en tiempos de Lorenzo el Magnífico., Cátedra, Madrid, 1991
CHASTEL, A., El Renacimiento italiano, Akal, Madrid, 2005
HEYDENREICH, L, Arquitectura en Italia, 1400- 1600., Cátedra, Madrid, 1991
NIETO, V.-CHECA, F., El Renacimiento. Formación y crisis del modelo clásico, Itsmo, Madrid, 1980
POPE-HENNESSY, J.,, La escultura italiana en el Renacimiento, Nerea, Madrid, 1998
BLUNT, A, Teoría de las artes en Italia,, Cátedra, Madrid, 1993
BOTTINEAU, Y., El arte barroco, Tres cantos, Madrid, 1990
VV.AA., Los siglos del Barroco, Tres cantos, Madrid, 1997

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12294010

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ART MEDIEVAL/12294006
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.