Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
I.- Renaixement
1.- L'época del Renaixement. Introducció.
1.1. l'humanisme i el canvi a les arts.
2.- El Quattrocento a Florencia i altres centres italians.
2.2. L'arquitectura. L'escultura. La pintura.
3.- El Cinquecento a Italia: l'época dels genis.
3.3. Leonardo. Bramante. Rafael. Miguel Ángel. Els venecians.
4.- Expansió europea del model renaixentista.
4.4. Espanya. França. Països Baixos. Alemania.
|
|
II.- Barroc
1.- El Manierisme. Ideals. Centres.
2.- El Barroc. Introducció. Context històric i cultural.
3.- El Barroco en la Europa católica. Italia. França. Països Baixos. Espanya.
4.- El Barroc a l'Europa protestant. Holanda. Anglaterra. Alemania.
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
37 |
77 |
114 |
Seminaris |
|
10 |
7 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
6 |
11 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Descripció general del temari l'assignatura, del context cronològic i sociopolític. |
Sessió Magistral |
Explicació detallada dels diferents punts del temari. |
Seminaris |
Assistència a seminarix, col·loquis i conferències que tinguin a veure amb el contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Ajut individual a la comprensió i assimilació dels conceptes fonamentals del temari. |
Resolució de problemes, exercicis |
Estudi i anàlisis d'obres significatives del període renaixentista i barroc. |
descripción |
Ajut individual a la comprensió dels continguts i qualsevol cosa que tingui a veure amb l'assignatura. Tanmateix, atenció personalitzada en el seguiment de l'evolució de les tasques del curs. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
assitencia i intervenció en seminaris especialitzats |
20% |
Proves mixtes |
|
Proves de tipus mixte on s'han de desenvolupar els conceptes bàsics de l'assignatura i analitzar un seguit d'obres. |
80% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Segona convocatoria proves de tipus mixte on s'han de desenvolupar conceptes de l'assignatura i s'analitzen un seguit d'obres d'art. |
Bàsica |
ANTAL, F., El mundo florentino y su ambiente social., Alianza, Madrid 1989
BAXANDALL, M, Pintura y vida cotidianaen el Renacimiento., Gustavo Gili,, Barcelona. 2000
CHASTEL, A., Arte y humanismo en Florencia en tiempos de Lorenzo el Magnífico., Cátedra, Madrid, 1991
CHASTEL, A., El Renacimiento italiano, Akal, Madrid, 2005
HEYDENREICH, L, Arquitectura en Italia, 1400- 1600., Cátedra, Madrid, 1991
NIETO, V.-CHECA, F., El Renacimiento. Formación y crisis del modelo clásico, Itsmo, Madrid, 1980
POPE-HENNESSY, J.,, La escultura italiana en el Renacimiento, Nerea, Madrid, 1998
BLUNT, A, Teoría de las artes en Italia,, Cátedra, Madrid, 1993
BOTTINEAU, Y., El arte barroco, Tres cantos, Madrid, 1990
VV.AA., Los siglos del Barroco, Tres cantos, Madrid, 1997
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12294010 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|