DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) TEORIES DE LA COMUNICACIÓ Código 12765201
Titulación
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Correo-e paul.capriotti@urv.cat
Profesores/as
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Web
Descripción general e información relevante L’assignatura de Teories de la Comunicació és una assignatura de Complements de Formació. Presenta els fonaments teòrics dels autors clàssics i la recerca en l’àmbit de la comunicació i dels mitjans. Els continguts es centren en l'explicació del fenomen comunicatiu.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Definir i comprendre els debats i conceptes bàsics de la teoria de la comunicació. AC5
CC2
CC3
CC4
Conèixer i analitzar la investigació en comunicació, les diferents metodologies i els principals resultats. AC2
BC1
BC2
BC3

Continguts
tema Subtema
Teorías de la Comunicación en las Organizaciones 1.1 Modelo Conceptual
1.2 Origen de la Información
1.3 Circulación de la Información
1.4 Consumo de la Información

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 0 4
 
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
22 0 22
Treballs
0 45 45
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lecturas obligatorias y complementarias de los contenidos teóricos de la asignatura.
Treballs Redacció d'un treball d'anàlisi a partir del dossier de lectures facilitat.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Veure l'apartat específic d'Atenció Personalitzada.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
L'atenció personalitzada es farà en les sessions introductòries per saber el grau de coneixements en comunicació que posseeix cada alumne segons la seva formació i activitat professional realitzada fins al moment. Igualment, les professores oferiran atenció personalitzada a cada alumne que ho necessiti per a la realització dels exercicis i les pràctiques que es faran o plantejaran a la classe. Es pot demanar cita prèvia a través d'un correu electrònic.

Avaluació
  descripción Peso
Treballs Realització de dos treballs d'anàlisi i desenvolupament 100%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

AVALUACIÓ

Els alumnes hauran de lliurar els les pràctiques o treballs que se'ls demani en l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica

Capriotti, P. (1999). Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa. Barcelona: Ariel. Disponible online en www.bidireccional.net

Capriotti, P. (2009). Branding Corporativo. Santiago (Chile): Libros de la Empresa. Disponible online en www.bidireccional.net

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.