DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12805301
Ensenyament
Arqueologia Clàssica (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Segon 2Q conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Història i Història de l'Art
Coordinador/a
SUBIAS PASCUAL, EVA
Adreça electrònica eva.subias@urv.cat
diana.gorostidi@urv.cat
Professors/es
SUBIAS PASCUAL, EVA
GOROSTIDI PI, DIANA
Web
Descripció general i informació rellevant Treball d'iniciació a la recerca avançada en arqueologia clàssica. El format i el contingut s'ha d'acostar al de la producció científica real.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC8 Aprofundir en el coneixement de les ciències de l'antiguitat relacionades amb l'arqueologia: Història, Filologia clàssica, Epigrafia i Numismàtica i Història de l'Art Clàssic.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar un treball de recerca de forma autònoma AC8
BC3
BC4
CC3
CC4
CC6

Procediments de selecció
Procediments

Reflexió de l'estudiant sobre els temes de recerca que li semblen més interessants. Consultes amb els professors/Tutors disponibles per perfilar la recerca. 


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 3 0 3
Elaboració del treball de fi de màster 0 282 282
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 3 0 3
 
Proves de desenvolupament 0 9 9
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicacions sobre el format desitjat pel TFM, de les tipologies possibles i del procés de seguiment del seu desenvolupament.
Selecció/assignació del treball de fi de màster Presentació de les línies de recerca i del professorat/investigadors que faran de tutors.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Sessions de presentació oral comuna per fer el seguiment del plantejament i desenvolupament del treball seleccionat.
Elaboració del treball de fi de màster Treball personal que disposa d'un tutor per compartir i resoldre dubtes de caire metodològic i científic.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació pública oral del treball de recerca i dels seus resultats. Entrega de la versió escrita del mateix treball.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Elaboració del treball de fi de màster
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Selecció/assignació del treball de fi de màster
Proves de desenvolupament
Descripció
Dues sessions públiques de seguiment per l'elaboració del TFM: 1. Presentació del tema i de la metodologia a emprar. 2. Presentació preliminar de l'index i el desenvolupament del TFM.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster Bona entesa amb el tutor durant l'elaboració TFM o en el seu defecte, capacitat per reconduir la situació 10%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Originalitat i pertinència del TFM
Coherència metodològica en la recerca
Adequació formal de la presentació del TFM
70%
Proves de desenvolupament Presentació pública del treball de recerca.
Abans de la presentació hi ha hagut al llarg de l'any un seguiment des de la Comissió acadèmica de Màster en el que els estudiants han presentant el projecte i el treball a mig elaborar.
20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es tracta d'una convocatòria única i continuada. Si el tutor considera que el treball no assoleix els objectius desitjats, es recomana no presentar el TFM a la sessió pública oral i per tant, a la convocatòria vigent.


Fonts d'informació

Bàsica

El tutor discutirà amb els estudiants les fonts d'informació més adients al seu treball.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent