Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada |
| A3 |
Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat |
| A5 |
Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat. |
| A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Identifica i analitza les unitats bàsiques i estratègies d'ensenyament i aprenentatge per a desenvolupar una competència comunicativa global (discursiva, textual, pragmàtica) en anglès
| | A3 |
Reflexiona críticament sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells lingüístics (gramàtica, lèxic, fonètica, pragmàtica) i analitza, elabora, compara i avalua propostes didàctiques al respecte
Reflexiona críticament sobre estudis relacionats amb el camp de la pragmàtica de la interllengua
| | A5 |
Analitza, compara, avalua i selecciona material adequat per presentar, practicar i corregir elements de la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica de la llengua anglesa
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica en la classe de llengua anglesa
| | A6 |
Elabora propostes i activitats pràctiques per incorporar les diferents competències lingüístiques (pragmàtica, gramatical, lèxica, fonètica) en els programes docents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
UNIT 1 - BASIC CONCEPTS IN PRAGMATICS |
|
UNIT 2 - SPEECH ACTS |
|
UNIT 3 - MODELS OF COMMUNICATION |
|
UNIT 4 - POLITENESS & FACE |
|
UNIT 5 - CROSS-CULTURAL PRAGMATICS |
|
UNIT 6 - INTERLANGUAGE PRAGMATICS |
|
UNIT 7 - TEACHING PRAGMATICS IN THE EFL CLASSROOM |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
10 |
22 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
8 |
11 |
Treballs |
|
1 |
15 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Description and presentation of the course contents. |
Sessió Magistral |
Explanation of the various linguistic tools and theories leading to intercultural and communicative pragmatics and their application in the EFL classroom. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discussion and practice of basic concepts. Proposals to deal with pragmatic issues, differences and conflicts in the teaching and learning of EFL/ESL. |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation of a didactic proposal. |
Treballs |
Critical reading, review of material, writing a didactic unit. |
Atenció personalitzada |
Students will be in touch with the instructor (individual appointments, email or Moodle). |
Descripció |
Students will be in touch with the instructors (individual appointments, email or Moodle). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Oral presentations on teaching pragmatic content. |
40% |
Treballs |
|
Project |
20% |
Altres |
|
Exam |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Exact details on assessment and requirements will be provided on the first day of classes. |
Bàsica |
|
Alcón, E. (2005). Does instruction work for pragmatic learning in EFL contexts? System 33: 417-435 Austin,J. (1962). How to do things with words. Oxford: OUP. Bardovi-Harlig, K. & Mahan-Taylor, R. (2003). Teaching Pragmatics. Washington DC: US Department of State Office of English Language Programs. Eelen, G. (2001). A critique of politeness theories. Manchester: St. Jerome. Kasper, G. (2001). Classroom research on interlanguage pragmatics. In Rose & Kasper (eds.) Pragmatics in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 33-60. Horn, L., & Ward, G. (Eds.) (2006). The Handbook of Pragmatics. Oxford: Wiley-Blackwell. House, J. (1996). Developing pragmatic fluency in English as a foreign language. Studies in Second Language Acquisition, 18, 225-253. Leech,G.N. (2014). The Pragmatics of Politeness.Oxford: OUP. Levinson,S.C. (2000). Presumptive meanings: the theory of generalized conversational implicature. Cambridge, MA: MIT Press. Rose, K. R. (2005). On the effects of instruction in second language pragmatics. System, 33, 385-399. Searle,J. (1979). Expression and meaning. Studies in the theory of speech acts. Cambridge: CUP. Sperber, D. & Wilson, D. (1995). Relevance: Communication and cognition (2nd ed.). Oxford: Blackwell. Terkourafi,
M. (2016). The linguistics of politeness and social relations. In K. Allan
(Ed.), The Routledge handbook of linguistics (pp. 221-235). New York: Routledge. Watts, R.J.(2003). Politeness.Cambridge: CUP. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|