Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques i propòsits diferents en una varietat de contextos acadèmics i professionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introduction to ESP |
1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP |
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends |
2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP
2.3 Analysis of sample materials representing different trends |
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner |
3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 Roles of the ESP teacher
3.5 The ESP learner |
4. Genre Analysis |
4.1 Language analysis in ESP
4.2 Basic concepts in genre analysis
4.3 Types of genres
4.4 Approaches to genre in ESP teaching. |
5. Course Design: Needs Analysis and Syllabus Design |
5.1 Course design: basic concerns
5.2 Needs analysis in ESP
5.3 Needs analysis and evaluation
5.4 Approaches and methods
5.5 Examples of needs analysis
5.6 Bases for syllabus design
5.7 Different approaches to ESP courses |
6. ESP Teaching Practice: Skills, Methods and
Materials |
6.1 Skills and Methods.
6.1.1 Teaching skills in ESP
6.1.2 Using texts in ESP: Authenticity, TALO vs TAVI
6.2 Materials
6.2.1 Approach to language in ESP
6.2.2 Materials selection and development
6.2.3 Task design
6.2.4 Analyzing samples of ESP materials |
7. Information Technology in ESP |
7.1 Has IT changed ESP practice?
7.2 Information Technology in ESP
7.3 Making the most of IT in ESP |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
10 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
6 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
8 |
14 |
Treballs |
|
1 |
13 |
14 |
Debats |
|
7 |
8 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Cada tema inclourà al menys una activitat introductòria ("Warm-up activity") que tindrà com a finalitat despertar l'interés dels estudiants i ajudar-los a situar un aspecte concret dins el disseny d'un curs d'ESP. |
Presentacions / exposicions |
A final de curs, els estudiants presentaran en grup i de forma oral el resultat del seu treball. Al llarg de la seva presentació oral hauran de passar per tots els estadis del disseny d'un curs d'ESP i hauran de justificar les decisions que han pres, aplicant així els coneixements adquirits al llarg del curs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs, es presentaran diferents situacions pròpies dels cursos d'ESP que serviran com a exercicis de pràctica relacionats amb les diferents unitats de l'assignatura i que els estudiants hauran de resoldre satisfactòriament. A final de curs hi haurà una prova en la què els estudiants hauran de ser capaços de trobar, per exemple, 3 errades metodològiques en el disseny d'un curs d'ESP o comentar els aspectes forts i els més febles en el disseny d'un curs d'ESP. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Els estudiants s'enfrontaran a la situació simulada d'haver d'avaluar diferents mostres de materials d'ESP i determinar per a quin tipus d'alumnat o de cursos poden ser especialment adeqüats. En aquesta anàlisi crítica, els estudiants aplicaran els coneixements teòrics adquirits al llarg de les diferents sessions del curs. |
Treballs |
En grup, els estudiants plantearan una situació real o simulada sobre el disseny d'un curs d'ESP i hauran de desenvolupar totes les fases del disseny del curs, reflexionant sobre cadascuna de les fases i prenent decisions. Els estudiants hauran de descriure la situació particular del curs, dur a terme una anàlisi de necessitats, crear un programa de l'assignatura, desenvolupar una unitat docent completa creant o adaptant materials docents, i establir un mètode d'avaluació coherent que tingui en compte el principal objectiu del curs d'ESP que han dissenyat.
|
Debats |
Es fomentarà el debat a l'aula mitjançant activitats en les què els estudiants hagin de mostrar un cert esperit crític i demostrin que són capaços de fer front a situacions d'ESP complexes, de proporcionar solucions imaginatives o de millorar un aspecte en concret sobre un curs d'ESP dissenyat per algú altre. Això permetrà els estudiants aplicar els seus coneixements en casos concrets.
|
Atenció personalitzada |
Els dubtes dels estudiants es podran resoldre a l'aula, fora de l'aula o mitjançant el correu electrònic. |
Descripció |
Els estudiants podran fer consultes via correu electrònic i rebre assessorament
sobre el desenvolupament dels treballs pràctics de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
A partir del resultat del seu treball en grup sobre el disseny d'un curs d'ESP, l'estudiant farà una presentació oral davant de la resta de participants. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
A final de curs i de forma individual, els estudiants hauran de demostrar mitjançant una prova escrita que són capaços de fer front a una situació d'ESP. Aquesta prova tindrà un pes de 30 % sobre la nota final. |
30% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Mitjançant una taula que contempla diferents aspectes, conceptes i preguntes, els estudiants hauran de presentar la seva anàlisi crítica de tot un seguit de mostres de materials d'ESP. Aquesta activitat tindrà un pes del 20 % a la nota final. |
20% |
Treballs |
|
Mijançant un treball en grup, i tenint en compte tots els elements que intervenen en el disseny d'un curs d'ESP, els
estudiants presentaran per escrit el curs que han dissenyat per una situació d'ESP concreta, així com els materials docents que utilizaran o els de la seva pròpia creació. Aquesta activitat tindrà un pes de 15 % sobre la nota final. |
15% |
Debats |
|
L'assistència i la participació activa en els debats dins l'aula formaran part de la pràctica habitual a classe, que tindrà un pes d'un 15 % sobre la nota final. |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Prova escrita final: L'estudiant haurà de demostrar que és capaç de detectar les errades més importants i/o els punts forts en el disseny d'un hipotètic curs d'ESP, o bé haurà de ser capaç de desenvolupar o adaptar una tasca de material d'ESP publicat per a les necessitats concretes d'un grup d'estudiants d'ESP. Presentació oral i treball: El treball sobre un "case study" d'ESP en concret que l'estudiant realitzi per escrit (en format powerpoint) i que després presenti oralment es podrà fer en grup si hi ha un nombre significatiu d'estudiants matriculats al curs. Aquest treball haurà de ser original i servirà per demostrar que efectivament l'estudiant ha assimilat els coneixements del curs. PLAGI: Si una part d'aquest treball no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. El plagi constitueix una seriosa ofensa acadèmica que no es tolerarà en aquest curs. S'espera que l'estudiant universitari tingui un comportament acadèmic íntegre i responsable. |
Bàsica |
Tony Dudley-Evans, Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson, A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1987
J. Flowerdew, M. Peacock (eds.), Research Perspectives on English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2001
Pauline Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
John Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006
|
Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP. |
Complementària |
, English for Specific Purposes,, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,
|
Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102 | MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103 | APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A/12865104 | LA PRONUNCIACIÓ A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA/12865106 |
|
|
Altres comentaris |
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats en el programa del curs per tal de poder seguir el curs de forma efectiva. Aquests materials (Dossier + paquet de materials d'ESP publicats) es poder adquirir al Servei de fotocopisteria del campus Catalunya. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|