Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular |
| A2 |
Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada |
| A3 |
Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat |
| A4 |
Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats |
| A5 |
Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat. |
| A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
| A7 |
Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de manera efectiva en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp de l'ensenyament de la llengua anglesa |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
| B6 |
Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C4 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplicar la metodologia adequada per a superar-les
Interpreta dades derivades de l'observació de la pràctica docent, pròpia i aliena, i els relaciona amb la metodologia adequada en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua anglesa
| | A2 |
Analitza, avalua i adapta de forma reflexiva i crítica el material i la informació didàctica disponible en el camp de l'ensenyament / aprenentatge de la llengua anglesa
| | A3 |
És capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Analitza i avalua el discurs de la llengua anglesa per part de l'estudiantat dins l'aula
| | A4 |
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Analitza i avalua la pròpia pràctica docent, introduint propostes d'innovació que vagin encaminades a la millora de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
Analitza, compara i avalua la interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent, introduint propostes de millora
| | A5 |
Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques
Desenvolupa habilitats i estratègies per a l'aprenentatge autònom, l'experimentació i la innovació mitjançant el coneixement i aplicació de les metodologies pròpies de l'ensenyament de la llengua anglesa
| | A6 |
Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i instruccional de la llengua anglesa
Elabora unitats didàctiques, programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
| | A7 |
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C4 |
Identifica necessitats de formació
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
The Practicum Coordinator will assign the students to the schools taking part in the programme, considering the interests and wishes of both students and the schools. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
5 |
8 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
2 |
20 |
22 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
15 |
45 |
60 |
Estada de pràctiques |
|
12 |
200 |
212 |
Memòria |
|
2 |
65 |
67 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
An introductroy session: explanation of the dynamics of Practicum.
Individual interviews with the studetns to define their placement needs. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
In order to accomplish the recquirements of Practicum, students need to:
1 Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers in the English
2. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers. It could include the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc). |
Estada de pràctiques |
Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship. |
Memòria |
Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship. The school tutors will evaluate and assess students' progress and in-class performance throughout the duration of teaching training internship. At the end of the internship the tutors will grade their overall performance via a Practicum report that will be submitted to the Practicum Coordinator. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Meeting all the deadlines and submitting all the required documentation on time |
10% |
|
Estada de pràctiques |
|
Internship |
60% |
|
Memòria |
|
Practicum report |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Evaluation Practicum requires that participants: 1) Take part in the school internship fulfill all the requirements of both URV and the centres. 2) Hand in the Practicum report related to the internship 3) Practicum requires a lot of important paperwork, hence submitting it on time, answering all the URV Coordinator's emails on time and meeting all the deadlines will be taken into consideration on grading the subject. Assessment Criteria All the students must complete /submit all following parts of the subject. Failure to do so will result in failing the whole subject. 1. School tutor's report- 60% of the grade 2. Practicum report-30%of the grade 3. Meeting all the deadlines and submitting all the required documentation on time: 10% |
Bàsica |
|
Hadley, A.O. , Teaching language in context. , 2001, Boston: Heinle and Heinle Richards, J. & Renandya, W. , Methodology in Language Teaching. , 2002, CUP Daughty, C., Williams, J, Focus on form in classroom SLA, 1998, Cambridge University Press Nieto, S, Diversity. The sociopolitical context of multicultural education., 2004, Boston: Pearson Education |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|