Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| A8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| A9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| A10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesis i anàlisis), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| A11 |
Demostrar habilitats per a l'ús adequat de la instrumentació química estàndard. |
| A12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexes. |
| B10 |
Adaptar-se a noves situacions. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Integrar les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
| | A8 |
Justificar els resultats obtinguts
| | A9 |
Aplicar les tècniques pròpies del camp científic en un projecte concret
| | A10 |
Documentar correctament el treball (elaborar llibreta de laboratori o altres)
Fer una gestió adequada dels riscos al lloc de treball
Treballar de manera curosa i rigurosa
| | A11 |
Manipular correctament la instrumentació al laboratori
| | A12 |
Planteja correctament els càlculs necessaris, utilitzant les unitats adients
Tenir criteri per interpretar els resultats experimentals
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Fa aportacions significatives
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B2 |
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Accepta i compleix les normes del grup
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes (Planifica bé el seu temps)
| | B10 |
Busca i sol.licita informació i/o retroalimentació front a situacions ambígües o poc clares
Respon amb obertura i recolza els canvis amb accions constructives
Canvia les seves pròpies idees, comportament o mètode de treball per ajustar-se a altres persones, situacions canviants o demandes de l'entorn
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procedures |
El treball fi de grau (TFG) és un treball sobre un
tema específic relacionat amb els continguts propis de la titulació que té com
a finalitat l'acreditació per part de l'alumne/a que ha adquirit les
competències associades al grau de Química. El TFG es realitza sota la direcció
d’un/a tutor/a, s'avalua individualment per a cada estudiant i es pot realitzar
en els diferents laboratoris del Departament de Química Analítica i Química
Orgànica, del Departament de Química Física i Inorgànica, en altres
departaments de la URV, en altres universitats, en centres de recerca, en
empreses o en universitats estrangeres.
Els alumnes es distribueixen
en les diferents àrees de coneixement dels Departaments, i en empreses i
universitats estrangeres en funció del nombre de places disponibles. La
distribució procurarà mantenir les preferències que manifestin els alumnes, i
en tot cas, es tindrà en compte l’expedient acadèmic de l’alumne. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
3 |
0 |
3 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
293 |
293 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
|
Description |
Activitats Introductòries |
Reunió de presentació de l'assignatura per part de la coordinadora |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Reunió d'assignació de treballs per part de la coordinadora |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Reunions periòdiques amb el/la tutor/a acadèmic/a en el cas del treballs realitzats en les empreses, centres de recerca o en altres universitats |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Planificació, desenvolupament experimental, discussions de resultats, elaboració de la memòria i de la presentació oral. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa pública davant d'un tribunal del TFG |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Description
|
Els alumnes que facin el treball fi de grau (TFG) a la Facultat de Química tindran un únic tutor que serà un professor de la Facultat de Química, que tutoritzarà el desenvolupament del treball. Els alumnes que facin el TFG fora de la Facultat de Química tindran dos tutors, un serà el tutor de l'empresa o institució on es realitzi i l'altre un professor de la Facultat de Química, o bé el coordinador de l'assignatura. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una avaluació externa (per part del centre de pràctiques) i una autoavaluació. |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Els tutors de la Facultat (avaluació interna) valoraran, mitjançant tutories, l'actitud de l'alumne (motivació, participació del treball): (5-10%)
Autoavaluació: (5%)
Activitats externes vinculades a l'orientació professional: (0-5%) |
5-15 % |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor del treball valorarà la capacitat de l'alumne en el desenvolupament del treball i en l'elaboració de la memòria |
40-45% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Es valorarà la presentació escrita (aspectes formals, plantejament dels objectius, , introducció, part experimental, discussió de resultats, conclusions i bibliografia) i oral del treball i la resposta a les preguntes del tribunal |
40-45% |
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Una vegada finalitzat el treball, cada alumne presentarà una memòria escrita. El tutor/a del treball, ja sigui un/a professor/a del Departament o un tutor/a extern, qualificarà el treball realitzat al laboratori. Així mateix, es realitzarà una defensa del treball en una exposició oral de la memòria en sessió pública davant d'un tribunal format per diferents professors/es dels Departaments. Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació seran específiques per cada treball en funció del tema. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|