Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
CE01 - Controlar adequadament l'ús i l'àmplia tendència actual de les tècniques cromatogràfiques en els laboratoris d'anàlisi. |
|
AR2 |
CE02 - Analitzar l'ús i l'aplicació de la tècnica de cromatografia de gasos en entorns actuals, tant en el món de la recerca com en el de la indústria. |
|
AR3 |
CE03 - Analitzar l'ús i l'aplicació de la tècnica de cromatografia líquida en entorns actuals, tant en el món de la recerca com en el de la indústria. |
|
AR4 |
CE04 - Valorar l'aplicació de la tècnica d’electroforesi capil•lar, tant en les seves línies de recerca, com en metodologies i recursos específics. |
|
AR5 |
CE05 - Controlar la tècnica d'espectrometria de masses i saber aplicar adequadament les tècniques avançades d'acoblament. |
|
AR6 |
CE06 - Dissenyar i projectar les tècniques actuals de tractament de mostra en els laboratoris d'anàlisi de mostres alimentàries, sanitàries i ambientals. |
|
AR7 |
CE07 - Contrastar de manera adequada els diferents sistemes de gestió de la qualitat en els laboratoris. |
|
AR8 |
CE08 - Identificar i interpretar els diferents procediments d'acreditació i certificació de laboratoris. |
|
AR9 |
CE09 - Trobar solucions efectives i reals als diferents problemes analítics mitjançant l'ús de tècniques cromatogràfiques, especialment en l'anàlisi de mostres de complexitat elevada. |
|
AR10 |
CE10 - Prendre decisions per resoldre qualsevol problema de tipus instrumental que sorgeixi en l'àmbit de les tècniques cromatogràfiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
CG01 - Interpretar i aplicar l'ús de les últimes tendències de les tècniques cromatogràfiques i l’espectrometria de masses, tant en les seves línies de recerca, com en metodologies, recursos i problemes que s'aborden en diversos àmbits cientificotècnics. |
|
BC2 |
CG02 - Prendre decisions a partir del coneixement per organitzar, planificar i desenvolupar metodologia analítica basada en tècniques cromatogràfiques per donar solució als diferents problemes analítics en els camps d'anàlisi industrial, alimentari, ambiental i sanitari, entre d’ altres. |
|
BC3 |
CG03 - Analitzar i jutjar la importància de la gestió de la qualitat en un entorn científic tant d'indústries com de laboratoris analítics, principalment des del punt de vista pràctic. |
|
BC4 |
CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca |
|
BC5 |
CB7 - Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi |
|
BC6 |
CB8 - Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis |
|
BC7 |
CB9 - Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i les raons i els coneixements últims que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats |
|
BC8 |
CB10 - Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Familiaritzar-se amb les tècniques de GC i LC. |
AR1 AR2 AR3 AR5 AR10
|
BC1
|
|
Familiaritzar-se amb totes les etapes d'un procés analític. |
AR4 AR6 AR9
|
BC2 BC4 BC5
|
|
Validar un mètode analític. |
AR6 AR9
|
BC2 BC5 BC6 BC7 BC8
|
|
Aplicar els coneixements de qualitat al laboratori. |
AR7 AR8
|
BC3
|
|
Anàlisi de mostres reals. |
AR1 AR6 AR9
|
BC1 BC2 BC5
|
|
Tema |
Subtema |
1. Entrenament en GC i LC |
1.1. Lectura i utilització dels manuals dels equips
1.2.Utilització del software (adquisició, tractament de dades)
1.3. Injecció de patrons
|
2. Optimització cromatogràfica |
2.1. GC: injecció patrons, optimització temperatures injecció, programa de temperatures, separació components, optimització detecció MS
2.2. LC: injecció patrons, optimització fase mòbil, separació components, optimització detecció
|
3. Presa de mostra |
3.1. Selecció de mostres i procediment de mostreig
3.2. Obtenció de les mostres
|
4. Preparació de mostra |
4.1. Disseny i optimització de procediments d’extracció |
5. Validació Mètodes |
5.1. Validació dels mètodes analítics desenvolupats (GC i LC) |
6. Anàlisi mostres reals |
6.1. Aplicació dels procediments a les mostres reals |
7. Documentació |
7.1. Lectura de SOP, complimentació de registres, redacció SOP, emissió informes, llibreta de laboratori,... |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
190 |
0 |
190 |
Treballs |
|
0 |
35 |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
0 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Treball de laboratori |
Treballs |
Preparació de la memòria escrita |
Presentacions / exposicions |
Preparació i presentació del treball |
Atenció personalitzada |
|
|
Pràctiques a laboratoris |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Durant les hores dedicades a aquestes tasques es realitzaran reunions entre els alumnes i els professors tutors de les pràctiques per tal de valorar i planificar el desenvolupament de les mateixes, així com també dels treballs i les presentacions/exposicions. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Avaluació del treball realitzat al laboratori |
25% |
Treballs |
Avaluació de la redacció d'un PNT (Procediment Normalitzat de Treball) i d'un article científic |
50% |
Presentacions / exposicions |
Avaluació de la presentació oral i defensa de les pràctiques realitzades al laboratori |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les proves d'avaluació són obligatòries per poder superar l'assignatura. Per poder aprovar l'assignatura, serà requisit obtenir una puntuació mínima de 4 a cada activitat. La qualificació de l'assignatura serà el resultat d'aplicar el percentatge de ponderació corresponent. La qualificació "No presentat" suposa no presentar-se a cap de les activitats d'avaluació i/o no assistir a les pràctiques presencials. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
HUBSCHMANN H.J., Handbook of GC/MS. Fundamentals and applications, Wiley VCH, 2001
GROB R.L., BARRY E.F., Modern Practice of Chromatography, Wiley Interscience, 2004
ARDREY, R.E., Liquid-chromatography-mass spectrometry, Wiley, 2003
MEYER, V.R., Practical High-Performance Liquid Chromatography, John Wiley & Sons, 2004
GROSS, J.H., Mass Spectrometry, Springer, 2004
|
http://www.scopus.com/home.url |
Complementària |
, Documentació del Laboratori de Anàlisi de Residus de Plaguicides, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|