Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
tema |
Subtema |
1. Qualitat organolèptica dels aliments. Introducció a l’anàlisi sensorial. Definicions i camps d’aplicació. Qualitat organolèptica dels aliments i relacions amb les mesures
instrumentals i sensorials
|
|
2. Neurofisiologia de la percepció. Mecanisme de la percepció, els sentits (la vista, l’olfacte, el gust, l’oïda i el tacte). Llindars sensorials, factors que influeixen en la cadena de percepció
|
|
3. Aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial. L’entorn, les proves, els panelistes i l’anàlisi estadística
|
3.1. Plantejament de les proves sensorials: objectius i característiques dels assajos. Direcció de les proves
3.2. Els jutges, la selecció i l’entrenament
3.3. L’entorn en l’anàlisi sensorial: la sala de tast, la mostra, la preparació i la presentació
3.4. Tipus de proves sensorials: afectives, discriminatòries i descriptives
3.5. Anàlisi estadística d’experiments sensorials
3.6. Estudis de consumidors. Metodologia, característiques dels panelistes. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
|
Atenció personalitzada |
|
|
descripción |
Elvira López Tamames
e.lopez.tamames@ub.edu
Departament de Nutrició i Bromatologia, Facultat de Farmàcia
|
|
|
descripción |
Peso |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Avaluació única Per acollir-se a l'avaluació única és obligatòria la resolució conjunta del cas pràctic i una prova escrita de coneixements que consistirà en respondre 4-6 preguntes curtes. La data de la prova serà l'acordada per la Comissió de coordinació del màster. Qui vulgui acollir-se al sistema d'avaluació única haurà de comunicar-ho al professorat i signar un document de compromís com a màxim una setmana desprès de l'inici de classes. Si l'alumne no supera l'avaluació única podrà optar a la reavaluació. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Anzaldúa-Morales A., La evaluación sensorial de los alimentos en la teoría y la práctica, Zaragoza: Acribia, 1994
Fortin J, Desplancke C., Guía de selección y entrenamiento de un panel de catadores, Zaragoza: Acribia, DL 2001
Ibáñez Moya FC, Barcina Angulo Y. (eds.), Análisis Sensorial de Alimentos: métodos y Aplicaciones, Barcelona: Springer, cop. 2001
Meilgaard M, Civille GV, Carr BT, editors, Sensory evaluation techniques, 2a ed. Boca Ratón: CRC Press, 1991
, Foodnet Base, CRC Ed.,
Sancho Valls J, Bota E, de Castro JJ, Introducción al análisis sensorial de los alimentos, Universidad de Barcelona, 1999
Spence C, Piqueras-Fiszman B, The Perfect meal: the multisensory science of food and dining, Chichester, West Sussex, UK; Hoboken, NJ: Wiley Blackwell, 2014
Cudeiro Mazaira FG, Paladear con el cerebro, Ed. CSIC, 2012
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|