Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
AC6 |
Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC10 |
Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en anglès, tant de forma oral com escrita. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectives |
Competences |
Conèixer l'aplicabilitat i les limitacions dels diferents mètodes de determinació de l'estructura electrònica i saber discernir els mètodes adequats a l'objecte de l'estudi. |
AC10
|
BC3
|
|
Elaborar una estratègia per abordar l'estudi teòric estructural o de reactivitat mitjançant les eines adequades de la química computacional.
|
AC6
|
BC6
|
CC2
|
Avaluar els factors rellevants en cada cas per a l'estudi teòric i com tenir-los en compte. |
|
BC3
|
CC2
|
Topic |
Sub-topic |
1. Mètodes de funció d'ona de camp mitjà: Hartree-Fock i mètodes semiempírics. |
|
2. Mètodes de funció d'ona amb correlació. Interacció de Configuracions (IC), Teoria de Pertorbacions (PT), mètodes de Coupled-Cluster (CC). Mètodes multconfiguracionales Teoria de l'Enllaç de València (VB).
|
|
3. Teoria del Funcional de la Densitat (DFT). Teoria de Khon-Sham. Potencials d'Intercanvi i de correlació. Funcionals híbrids i metahíbridos. Dispersió. |
|
4. Bases. Orbitals atòmics de Slater i gaussaianos. Ones planes. Potencials efectius de core. |
|
5. Mètodes de camps de força. Esquemes de parametrització: AMBER, CHARMM, GROMOS, UFF, etc. |
|
6. Mètodes híbrids: QM / MM, ONIOM |
|
7. Mètodes relativistes. Equació de Dirac. Aproximació de dos components. Zeroth order regular Approximation (Zora) i transformació de Douglas-Kroll-Hess (DKH). Efectes escalars i d'acoblament spin-òrbita (SOC). |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
32 |
32 |
64 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
10 |
12 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presentació de la matèria. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Treballs |
Treball / s que realitza l'estudiant de forma autònoma, individualment o en grup. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució autònoma i individualitzada d'un problema o exercici.
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions pràctiques d'utilització del programari del camp i utilització autònoma del programari del camp. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Description |
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre els dubtes dels alumnes. Els estudiants poden contactar amb els professors a través del correu electrònic o personalment en els despatxos.
-Dr. Feliu Maseras: fmaseras@iciq.es |
|
|
Description |
Weight |
Treballs |
L'estudiant ha de preparar un informe d'aproximadament quatre pàgines sobre les pràctiques. En aquest informe s'hi ha de trobar reflexat els conceptes treballats durant la pràctica i discutir els resultats obtinguts més importants. |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució autònoma de problemes. |
10% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicacions pràctiques del programari de QTC. S'avalua la capacitat de l'estudiant de treballar de manera autònoma durant les pràctiques |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
En un examen final s'avalua la assimilació per part de l'estudiant dels conceptes teòrics treballats durant les classes magistrals. |
40% |
Others |
Participació activa a classe. |
|
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i |
Bàsica |
F. Jensen, Introduction to Computational Chemistry , Wiley,
C. J. Cramer, Essentials of Computational Chemistry, Wiley,
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|