Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Reconèixer i interpretar una prova pericial. |
| CE4 |
Adquirir habilitats i destreses en relació amb les tècniques d'anàlisi i caracterització de diferents tipus d'evidències forenses: Cromatografia de Gasos-Espectrometria de Masses (GC-MS), Cromatografia de Líquids-Espectrometria de Masses (LC-MS), Difracció de Raigs X (DRX), Espectroscòpia infraroja transformada de Fourier (FTIR), Espectroscòpia Raman, Fluorescència de Raigs X (FRX), Espectroscòpia ultraviolada-visible, Espectroscòpia d'absorció atòmica (AAS), Espectrometria d'emissió atòmica amb plasma acoblat inductivament (ICP-AES) , Microscòpia electrònica de transmissió (TEM), Microscòpia electrònica de rastreig (SEM), Anàlisi termogravimètrica (TGA). |
| CE8 |
Explicar els fonaments i aplicacions de la balística. |
| CE9 |
Discernir entre les principals tècniques d'anàlisi i avaluació aplicables a l'àmbit de les proves pericials i dissenyar, si escau, procediments analítics i d'estudi. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Adquirir l'entrenament adequat per analitzar les situacions forenses amb què es trobin els estudiants.
| | CE4 |
Conèixer els fonaments físics i les tècniques instrumentals de la mecànica, la termologia, el moviment ondulatori, la microscòpia, l'electromagnetisme i la física nuclear aplicades a les tècniques forenses.
Utilitzar les tècniques anteriorment esmentades per extreure evidències en la investigació forense.
| | CE8 |
Conèixer els fonaments físics i les tècniques instrumentals de la mecànica, la termologia, el moviment ondulatori, la microscòpia, l'electromagnetisme i la física nuclear aplicades a les tècniques forenses.
Utilitzar les tècniques anteriorment esmentades per extreure evidències en la investigació forense.
| | CE9 |
Aplicar els resultats d'experiments a la metodologia forense i extreure conclusions dels mateixos.
Avaluar críticament una informació i incorporar a la pròpia base de coneixements.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
• Tema 1. FONAMENTS DE LA FÍSICA FORENSE |
• Introducció.
• Magnituds físiques i unitats.
• Lleis i teoremes de la física.
• Trajectòries.
• Xocs.
• Elasticitat. |
• Tema 2. ELS ACCIDENTES DE TRÁFIC. INVESTIGACIÓ E INTERPRETACIÓ. |
• Física de la conducció.
• Física de l’accident. Tipus d’accidents.
• Avaluació dels efectes i l’escenari final.
• Investigació i reconstrucció. |
• Tema 3. BALÍSTICA. FONAMENTS |
• Armes de Foc. Historia i desenvolupament.
• Balística interna i externa.
• Trajectòries de bales i míssils.
• Entrada i sortida de la bala.
• Distancia de foc.
|
• Tema 4. ÓPTICA. MICROSCOPIA ÒPTICA I ELECTRÒNICA. TRACTAMENT D’IMATGES. |
• Introducció a la microscòpia forense. Fonaments de l’òptica geomètrica. Problemes de formació d’imatges.
• Fonaments de la microscòpia òptica. tipus de microscopis òptics.
• Fonaments de la microscòpia electrònica. TEM,SEM,ESEM,EDAX.
• Tractament d’imatges. |
• Tema 5. ACÚSTICA I GRAVACIONS SONORES. |
• Fonaments d’acústica.
• Establiment de l’autenticitat d’evidències sonores.
• Processat digital del so: Millora de d’intel·ligibilitat de la parta enregistrada i de l’audibilitat de sons febles.
• Interpretació i documentació d’evidències sonores: biomètrica de la parla, transcripció de diàlegs, reconstrucció d’escenes de crims o accidents i establiment de l’escala temporal.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
7 |
10 |
17 |
Seminaris |
|
7 |
3 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
30.5 |
44.75 |
75.25 |
Treballs |
|
1.5 |
2.25 |
3.75 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, dels continguts, els objectius i l'avaluació corresponents |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts |
Seminaris |
Seminaris sobre la matèria impartits per experts. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució a l'aula de problemes i exercicis prèviament presentats a l'alumne. Plantejament del problema al grup i resolució individualitzada amb la supervisió del professor. |
Treballs |
Redacció i lliurament del material treballat . Comentari d'una publicació en relació als temes treballats. |
Atenció personalitzada |
Totes les etapes tenen una atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes |
Descripció |
Totes les etapes tenen una atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Participació activa a classe. Avaluació de competències adquirides |
5% |
Seminaris |
|
Participació activa a classe. Avaluació de competències adquirides |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Avaluació dels continguts impartits I competències adquirides |
35% |
Treballs |
|
Avaluació dels continguts impartits I competències adquirides |
10% |
Altres |
|
Proves de desenvolupament. Avaluació dels continguts impartits I competències adquirides |
45% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Agustín E. González Morales , Fundamentos de balística, ,
C. Vidrio, Balística técnica y forense, ,
Raymond A. Serway i John W. Jewett, Física para Ciencias e Ingeniería, ,
William D. Callister Jr., Introducción a la Ciencia e Ingeniería de los Materiales, ,
CESVIMAP, Manual de reconstrucción de accidentes de tráfico, cop. 2006,
|
· Fundamentos de balística de Agustín E. González Morales · Balística técnica y forense de C. Vidrio. · Física para Ciencias e Ingeniería . Raymond A. Serway i John W. Jewett · Introducción a la Ciencia e Ingeniería de los Materiales de William D. Callister Jr. · Manual de reconstrucción de accidentes de tráfico/CESVIMAP, cop. 2006 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|