DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 13695301
Ensenyament
Genètica, Física i Química Forense (2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
18 Treball fi de màster Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
ROMEU FIGUEROLA, ANTONIO RAMÓN
Adreça electrònica mariasoledad.larrechi@urv.cat
marta.calull@urv.cat
ricard.boque@urv.cat
antoni.romeu@urv.cat
carme.aguilar@urv.cat
joan.ferre@urv.cat
mariacinta.pujol@urv.cat
magdalena.aguilo@urv.cat
ximena.terra@urv.cat
joanjosep.carvajal@urv.cat
cyril.godard@urv.cat
gerard.aragones@urv.cat
josepmaria.serres@urv.cat
raul.beltran@urv.cat
Professors/es
LARRECHI GARCÍA, MARIA SOLEDAD
CALULL BLANCH, MARTA
BOQUÉ MARTÍ, RICARD
ROMEU FIGUEROLA, ANTONIO RAMÓN
AGUILAR ANGUERA, MARIA DEL CARMEN
FERRÉ BALDRICH, JOAN
PUJOL BAIGES, MARIA CINTA
AGUILÓ DÍAZ, MAGDALENA
TERRA BARBADORA, XIMENA
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
GODARD , CYRIL
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
SERRES SERRES, JOSEP MARIA
BELTRÁN DEBÓN, RAÚL ALEJANDRO
Web
Descripció general i informació rellevant Realització d'un projecte de recerca de manera autònoma però tutelat, en el camp de l'anàlisi forense.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d'audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d'audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments
Els alumnes desenvoluparan un projecte específic en el camp de la Genètica Forense, Química Forense, Física Forense etc. Els alumnes podran incorporar-se en algun dels grups de recerca dels departaments de la Facultat de Química, o podran incorporar-se en institucions públiques o privades, relacionades amb activitats de ciències forenses, amb les quals la URV hagi signat prèviament un conveni de col·laboració específic.

En el procés de realització del projecte l'alumne haurà de:
- Realitzar recerques bibliogràfiques
- Dissenyar experiments
- Realitzar experiments
- Interpretar experiments
- Realitzar un informe final sobre el treball realitzat
- Realitzar una presentació oral del treball realitzat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT2
CT5
6 3 9
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT1
CT6
5 25 30
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT3
CT4
CT6
CT7
0 400 400
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT2
CT5
1 15 16
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Selecció i assignació del tema del treball fi de màster a desenvolupar per l'alumne.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Entrevistes que l'estudiant manté amb els seus tutors de TFM al llarg del desenvolupament del treball.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Realització d'un projecte de recerca de manera autònoma però tutelat, en els camps de la genètica, física i/o química forense.

Per a això els alumnes s'incorporaran a un grup de recerca o a una institució per desenvolupar un projecte específic.

En el procés de realització del projecte l'alumne haurà de:
- Realitzar recerques bibliogràfiques
- Dissenyar experiments
- Realitzar experiments
- Interpretar experiments
- Realitzar un informe final sobre el treball realitzat
- Realitzar una presentació oral del treball realitzat
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació oral i pública per part dels estudiants dels resultats del TFM.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Entrevistes que l'estudiant manté amb els seus tutors de TFM al llarg del desenvolupament del treball.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT1
CT6
Informe del supervisor/a sobre el progrés en l'adquisició de coneixements, de destreses en el treball pràctic i d'autonomia, entre d'altres aspectes. 30-50%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT3
CT4
CT6
CT7
Avaluació de la memòria escrita del TFM pel comitè d'experts que avalua també l'exposició oral i la defensa. 30-40%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT2
CT5
L'alumne realitzarà una exposició dels objectius i resultats del seu Treball de Fi de Màster davant un comitè d'experts, en la qual s'inclourà un debat amb l'estudiant.
20-30%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura té convocatòria única.


Fonts d'informació

Bàsica

En funció del projecte, es definiran les fonts d'informació corresponents.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent