Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp bioquímic. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Capacitació en l'ús d'eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics b) recerca d'informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
| | A8 |
Demostrar un coneixement clar i bo de les bases de les tècniques d'alt rendiment de les anàlisis òmiques
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
tema |
Subtema |
1. Introducció a les òmiques. |
|
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
|
|
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
Seminaris:
Anàlisi estadística de l'expressió gènica d'un sistema biològic amb l'objectiu d'entendre la informació continguda en diversos tipus de gràfics que representen dades òmics i saber crear els mateixos tipus de gràfics procedents d'anàlisis òmics. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
44 |
73 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
contacte mteresa.blay@urv.cat . Les hores de visita son fixes per professor i assignatura i tambe es recomana usar el moodle per la comunicació amb el professor. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball final. |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball final. |
25 |
Proves mixtes |
|
Proves que inclouen preguntes sobre aspectes concrets i/o preguntes tipus test.
Una prova al llarg del curs. |
50 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria constarà d'un examen de proves objectives de preguntes curtes amb un pes del 50%. La nota dels seminaris i les pràctiques es manté i no es reavalúa. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
A determinar |
Complementària |
|
A determinar |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|