DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) BIOLOGIA MOLECULAR DE SISTEMES Código 13904114
Titulación
Doble tit. de Grau de Biotecnologia i de Bioquímica i Biol. Molecular(2014)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatòria Tercer 2Q
Impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
Correo-e mteresa.blay@urv.cat
javier.ugarte@urv.cat
nuria.canela@urv.cat
Profesores/as
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
UGARTE CHICOTE, JAVIER
CANELA CANELA, NÚRIA
Web
Descripción general e información relevante Introducció a la biologia de sistemes i a l´ús de les tècniques òmiques

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques.
 A8 Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp bioquímic.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Capacitació en l'ús d'eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics b) recerca d'informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
 A8 Demostrar un coneixement clar i bo de les bases de les tècniques d'alt rendiment de les anàlisis òmiques
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...

Continguts
tema Subtema
1. Introducció a les òmiques.
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
Seminaris:

Anàlisi estadística de l'expressió gènica d'un sistema biològic amb l'objectiu d'entendre la informació continguda en diversos tipus de gràfics que representen dades òmics i saber crear els mateixos tipus de gràfics procedents d'anàlisis òmics.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A7
29 44 73
Seminaris
A8
C2
14 21 35
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A8
B2
C2
15 22 37
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves mixtes
A7
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
descripción
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. contacte mteresa.blay@urv.cat . Les hores de visita son fixes per professor i assignatura i tambe es recomana usar el moodle per la comunicació amb el professor.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminaris
A8
C2
Treball final. 25
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A8
B2
C2
Treball final. 25
Proves mixtes
A7
Proves que inclouen preguntes sobre aspectes concrets i/o preguntes tipus test.
Una prova al llarg del curs.
50
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria constarà d'un examen de proves objectives de preguntes curtes amb un pes del 50%.
La nota dels seminaris i les pràctiques es manté i no es reavalúa.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica

A determinar

Complementària

A determinar

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.