Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| A9 |
Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A8 |
Utilitzar diferents bases de dades (e.g., PDB, SCOP, …) per tal d'esbrinar quines són les principals característiques de l'estructura d'una determinada proteïna
Utilitzar programes informàtics per tal d'analitzar l'estructura de les proteïnes
| | A9 |
Predir informació estructural de proteïnes de les quals sols es coneix la seqüència
Predir quines mutacions puntuals s'haurien de realitzar en la seqüència d'una proteïna per tal de millorar la seva activitat a temperatures elevades o a temperatures baixes. Predir com afectarien aquestes mutacions a l'estructura de la proteïna
Predir quins lligands poden modular l'activitat d'una determinada proteïna després d'unir-s'hi reversiblement
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Estructura tridimensional de les proteïnes |
1.1. El binomi SPdbV/SwissModel com a eines computacionals en el camp de l'enginyeria de proteïnes
1.2. Proteïnes amb estructura coneguda: anàlisi de la seva estructura 3D |
2. Fonaments de l'enginyeria de proteïnes. |
2.1. Aplicació de l'enginyeria de proteïnes per tal d'introduir mutacions que millorin la termostabilitat d'un enzim.
2.2. Aplicació de l'enginyeria de proteïnes per tal d'introduir mutacions que adaptin l'activitat d'un enzim a baixes temperatures. |
3. Disseny de novo de proteïnes |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
25 |
45 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura (amb detall de la metodologia docent que s'emprarà i dels criteris d'avaluació) |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercici pràctic on, en grups de tres o quatre alumnes, es realitzarà un exercici pràctic d'anàlisi per mètodes computacionals de l'estructura d'una proteïna i se'ls hi demanarà que, en funció d'aquesta anàlisi, suggereixin quins canvis es podrien realitzar en la seva seqüència per tal de millorar alguna propietat (e.g., termoestabilitat, etc.) respecte a la proteïna nativa. |
Sessió Magistral |
Explicacions teòriques que es realitzaran a l'aula d'informàtica i que aniran seguides d'un exercici pràctic (no avaluable) per part dels alumnes o de la visualització d'un vídeo per tal d'exemplificar les explicacions teòriques |
Atenció personalitzada |
Els alumnes poden consultar els seus dubtes directament al professor anant al seu despatx (el 106) durant les hores de visita (veure web institucional) o també enviant un correu des del moodle. |
descripción |
Els alumnes poden consultar els seus dubtes directament al professor anant al seu despatx (el 106) durant les hores de visita (veure web institucional) o també enviant un correu des del moodle. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Exercici pràctic on, en grups de tres o quatre alumnes, es realitzarà un exercici pràctic d'anàlisi per mètodes computacionals de l'estructura d'una proteïna i se'ls hi demanarà que, en funció d'aquesta anàlisi, suggereixin quins canvis es podrien realitzar en la seva seqüència per tal de millorar alguna propietat (e.g., termoestabilitat, etc.) respecte a la proteïna nativa |
Aquestes pràctiques poden proporcionar un màxim de 5/10 en la qualificació final de l'assignatura.
Estas prácticas pueden proporcionar un máximo de 5/10 en la calificación final de la asignatura.
These practices can contribute a maximum of 5 points out of 10 to the final grade of the subject. |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Una única prova on l'alumne haurà de respondre a tot un seguit de preguntes objectives curtes que demostrin quin és el nivell d'aprofitament individual que ha assolit en l'assignatura |
Aquesta prova objectiva pot proporcionar un màxim de 5/10 en la qualificació final de l'assignatura.
Esta prueba objetiva puede proporcionar un máximo de 5/10 en la calificación final de la asignatura.
This test can provide a maximum of 5 points out of 10 to the final grade of the subject. |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria sols es realitzarà la part equivalent a les proves objectives de preguntes curtes de la primera convocatòria (amb idèntic pes en la nota final). Això vol dir que la nota obtinguda en la part de "Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques" de la primera convocatòria serà vàlida també per a la segona convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Lesk, Arthur M., Introduction to protein science: architecture, function, and genomics, 2nd ed., 2010
Edited by Sheldon J. Park, Jennifer R. Cochran, Protein engineering and design, , 2010
Carlos Gómez-Moreno Calera y Javier Sancho Sanz, Estructura de proteínas, , 2003
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTRUCTURA I FUNCIÓ DE BIOMOLÈCULES/13214107 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|