DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU I (G.BBM) Código 13904301
Titulación
Doble tit. de Grau de Biotecnologia i de Bioquímica i Biol. Molecular(2014)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
15 Treball fi de grau Cinquè 2Q conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
GARCIA VALLVE, SANTIAGO
Correo-e santi.garcia-vallve@urv.cat
antoni.romeu@urv.cat
ximena.terra@urv.cat
montserrat.pinent@urv.cat
miquel.mulero@urv.cat
neus.martinez@urv.cat
manuel.suarez@urv.cat
sandra.guaita@urv.cat
Profesores/as
GARCIA VALLVE, SANTIAGO
ROMEU FIGUEROLA, ANTONIO RAMÓN
TERRA BARBADORA, XIMENA
PINENT ARMENGOL, MONTSERRAT
MULERO ABELLÁN, MIGUEL
MARTÍNEZ MICAELO, NIEVES BEATRIZ
SUÁREZ RECIO, MANUEL
GUAITA ESTERUELAS, SANDRA
Web
Descripción general e información relevante El TFG és un treball tutoritzat que s’avalua individualment per a cada estudiant i que té com a finalitat l’acreditació per part de l’alumne de que ha adquirit les competències associades al títol, i la seva aplicació en un tema específic relacionat amb els continguts propis de la titulació.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular.
 A2 Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius.
 A3 Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació.
 A4 Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic.
 A5 Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular.
 A6 Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat.
 A7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques.
 A8 Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar.
 A9 Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques.
 A10 Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució.
 A11 Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica.
 A12 Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats.
 A13 Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme.
 A14 Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp bioquímic.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A2 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A3 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A4 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A5 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A6 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A7 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A8 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A9 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A10 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A11 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A12 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A13 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A14 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B2 Ser capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Ser capaç d'elaborar conclusions a partir d'uns resultats
 B3 Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
 B4 Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
 B6 Ser capaç de defensar en públic els resultats obtinguts
 B8 Ser capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Ser capaç de plantejar una hipòtesi i objectius
Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

Els estudiants, conjuntament amb el seu tutor de la URV de TFG, definiran el tema del TFG.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
C6
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
B1
B4
B8
10 10 20
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B2
B3
B8
C3
C4
C6
0 325 325
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B6
C4
2 25 27
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Sessió introductòria per a presentar el funcionament de l'assignatura.
Selecció/assignació del treball de fi de grau La selecció/assignació del treball es farà d'acord amb el tutor.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster El coordinador i els tutors vetllaran pel correcte funcionament de l'assignatura.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Redacció d'una memòria en anglès amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació davant d'un tribunal de tres professors del treball i resposta a les preguntes formulades.

Mecanismes coordinació/seguiment
descripción

Cada alumne tindrà un tutor de la URV del Treball de Fi de Grau que tutoritzarà el treball i supervisarà la memòria final. El tutor serà un dels professors involucrats en l'assignatura. Un cop assignat el tutor, l'alumne haurà de contactar amb ell (de forma presencial o per correu electrònic) per anar explicant-li els progressos, dubtes, ... del seu TFG. El tutor valorarà la iniciativa de l'alumne en la definició i desenvolupament del treball, la constància, regularitat, planificació i temporització del treball i si l'alumne ha seguit les recomanacions del tutor.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologías Competencias descripción Peso        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
B1
B4
B8
El tutor avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant el seguiment i tutorització de l'estudiant. 15%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B2
B3
B8
C3
C4
C6
Redacció d'una memòria en anglès amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol. 40%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
B6
C4
Exposició del treball de Fi de Grau i defensa davant d'un tribunal de professors. Es valorarà també l'assistència i la participació activa a les sessions de presentació dels companys. 45%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació.

Aquells alumnes que vulguin acreditar la competència C1 hauran de fer l'exposició oral i la defensa de les preguntes del tribunal íntegrament en anglès. Caldrà avisar amb 15 dies d'antelació al professor responsable de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
PRÀCTIQUES EXTERNES/13214401

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.