DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Código 13904401
Titulación
Doble tit. de Grau de Biotecnologia i de Bioquímica i Biol. Molecular(2014)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
12 Pràctiques Externes obligatòria Cinquè 2Q conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
Correo-e santi.garcia-vallve@urv.cat
gerard.aragones@urv.cat
Profesores/as
GARCIA VALLVE, SANTIAGO
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
Web
Descripción general e información relevante L'estudiant farà una estada de pràctiques en empreses o institucions de l'àmbit de les biociències d'una durada de 300 hores

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular.
 A2 Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius.
 A3 Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació.
 A4 Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic.
 A5 Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular.
 A6 Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat.
 A7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques.
 A8 Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar.
 A9 Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques.
 A10 Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució.
 A11 Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica.
 A12 Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats.
 A13 Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme.
 A14 Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A2 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A3 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A4 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A5 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A6 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A7 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A8 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A9 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A10 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A11 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A12 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A13 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
 A14 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

Per a la realització de les Pràctiques Externes l'alumne podrà:

A) escollir entre una sèrie de llocs de treball (empreses / institucions) presentades pel Coordinador/a de l'assignatura, o

B) Cercar pel seu compte un centre que sigui del seu interès i que estigui fora del llistat de centres ofertats a l'apartat A. Quan s'opti pel procediment A, i existeixi un lloc de treball amb dos o més sol·licitants, es procedirà al desempat emprant una o  les dues estratègies que es descriuen a continuació:

- mitjançant entrevista amb el tutor del centre extern o persona en qui delegui

- per comparació d'expedient acadèmic, emprant les qualificacions obtingudes dels tres primers cursos.

Quan l'estudiant opti pel procediment B caldrà que ho comuniqui el més aviat possible al Coordinador/a de l'assignatura o al Responsable d'Ensenyament. Serà condició necessària que un dels dos responsables acadèmics donin el vist-i-plau a la proposta de l'estudiant.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 0 4
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B4
C6
26 0 26
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
1 4 5
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B4
C6
0 240 240
Memòria
B4
C6
0 24 24
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Descripció de l'organització de les Pràctiques Externes
Explicació dels diferents tipus de treballs a realitzar
Explicació sobre quins resultats esperem obtenir
Consideracions sobre actituds i comportaments en les pràctiques externes.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Com es realitzarà la coordinació i el seguiment de l’alumnat a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució pública.
Estada de pràctiques Realització d’una estada de duració d'un mínim de 300 hores en la posició de pràctiques o projecte de pràctiques corresponent, realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques. Exposició si s’escau, dels continguts que es treballaran en el pràcticum.
Memòria Treball que realitzarà alumne

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

El/La coordinador/a de l'assignatura notificarà als alumnes quin serà el seu tutor de pràctiques de la universitat.

El tutor de la universitat serà l'encarregat de gestionar les pràctiques amb l'empresa o institució col·laboradora i coordinar-se amb el tutor extern


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías Competencias descripción Peso        
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B4
C6
Informe del tutor de l'entitat col·laboradora segons la normativa de la matèria de Pràctiques Externes de la Facultat de Química

Informe del tutor de la universitat
70%



10%
Memòria
B4
C6
Un cop finalitzada l'estada de pràctiques l'alumne haurà de presentar una memòria final que ha d'incloure tots els aspectes que figuren a la normativa de la matèria de Pràctiques Externes de la Facultat de Química 20% 20%
Otros

La no presentació per part de l'alumnes dels següents documents donarà lloc a una qualificació de No Presentat: -Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química). -Valoració de les pràctiques realitzades.

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació.

Documents que s'utilitzaran:
1. Informe del tutor de l'entitat col.laboradora (segons Normativa de la Facultat de Química)
2. Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química)
3. Informe del tutor acadèmic (segons Normativa de la Facultat de Química)

4. Valoració de les pràctiques realitzades. Per a poder ser avaluat l'alumne haurà de presentar també un informe d'extensió lliure (entre unes línies i una pàgina) on l'estudiant valorarà les pràctiques realitzades i indicarà el grau de satisfacció

Grau de satisfacció: MB=molt bé, B=be, A=acceptable, D=gens satisfactori

Per a l'avaluació s'utilitzaran els documents 1, 2 i 3:

Informe del tutor de l'entitat col.laboradora.......... 70% (A1, A5, B5, B6, C6)

Memoria de pràctiques i informe del tutor acadèmic.... 20% i 10%, respectivament (A8, C6)

La no presentació per part de l'alumnes del document 2 o 4 donarà lloc a una qualificació de No Presentat


Fonts d'informació

Bàsica

En funció del treball a realitzar en cada una de les empreses/institucions on l'alumne farà les Pràctiques Externes

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.