Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Epidemiologia nutricional. Consum i hàbits alimentaris en la població. |
| A13 |
Sistemes de salut i polítiques alimentàries. |
| A24 |
Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut. |
| A36 |
Alimentació i cultura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Conèixer els conceptes de cooperació i ajuda humanitària i comprendre el context global, la realitat i els factors econòmics, socials i polítics que influeixen
| | A13 |
Comprendre els plantejaments d’estratègies per a una situació bàsica d’emergència
| | A24 |
Comprendre les fases en el desenvolupament de les estratègies nutricionals en cooperació
| | A36 |
Conèixer el desenvolupament d’estratègies nutricionals en nuclis marginals en un país desenvolupats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Gestionar la informació significativa i específica necessària de la literatura per resoldre els problemes seguint un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reflexionar i prendre consciència sobre la cultura de la solidaritat, la multiculturalitat i el treball multidisciplinar en entorns socials i culturals diversos i complexes
| | B4 |
Reconèixer les limitacions i punts dèbils en els seus processos i proposar noves idees (amb imaginació, creativitat, originalitat)
| | B5 |
Participar de forma activa amb pensament lògic i sentit crític en els debats sobre cooperació i el desenvolupament
Col•laborar activament en el treball en grup i contribuir constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
| | B7 |
Expressar les pròpies idees de forma estructurada i clara i utilitzar els principis generals de la bona comunicació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Introducció a la cooperació: Breu història de la cooperació internacional. Cooperació al desenvolupament. Objectius de desenvolupament de les Nacions Unides. Fons i tipus de cooperació. Introducció a la cooperació.
Drets humans. Determinants socials de salut i iniquitats sanitàries: Drets humans. Dret a l'alimentació: Seguretat alimentària, sobirania alimentària. Dret a la salut i a l'assistència sanitària. Determinants socials de la salut. Iniquitats sanitàries.
|
Cooperació en situacions d’emergències |
Situacions d’emergència: crisi alimentàries, sequeres, desastres naturals, conflictes armats, refugiats
Diagnòstic en situació i tractament de la desnutrició en situacions d’emergència
Mesures higiènico-sanitàries
Plantejament i fases d’un pla d’emergència
|
Cooperació per al desenvolupament |
Nivell internacional
Malnutrició i malalties prevalents
Transició nutricional
Projecte de cooperació per al desenvolupament. Cicle d’un projecte. Estratègies i programes
|
Nuclis marginals en un país desenvolupat |
Crisi, pobresa, marginació i salut
Grups de riscs nutricional. Migracions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
24 |
36 |
Sessió Magistral |
|
13 |
23.4 |
36.4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut i organització de l'assignatura |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Treball sobre determinats continguts desenvolupats en les sessions magistrals
Resolució de casos pràctics |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels temes per part del professor amb resolució de preguntes dels alumnes |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran contactar amb els professors al finalitzar les classes teòriques per plantejar les seves qüestions i acordar una reunió si és necessari
També podran contactar via correu electrònic |
Descripció |
Els professors atendran als alumnes al finalitzar la classe i en el seu despatx a hores concertades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Realització d’activitats, cerca d’informació, resolució de casos pràctics .
Els continguts teòrics de les pràctiques es valoraran en les proves objectives
Es valora l’aprenentatge autònom, i motivació, assistència i puntualitat.
Es valora el comportament i l’actitud vers als altres.
|
30% |
Proves mixtes |
|
Examen de preguntes tipus test i/o exercicis i/o preguntes curtes o llargues. També es preguntarà sobre el coneixements plantejats en la part pràctica. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Qualificació Per poder fer mitjana entre les diferents proves d'avaluació, s'ha d'obtenir com a mínim un 40% de la nota màxima en l'examen teòric S'aprova amb el 50% de la puntuació màxima possible. Normativa En les proves d'avaluació i en la revisió d'exàmens no està permès l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. L' incompliment d'aquesta norma invalida la prova d'avaluació. El incompliment de les normes generals en les proves d'avaluació comportarà una avaluació negativa i o expedient de l'alumne. 2a Convocatòria En cas de no aprovar la primera convocatòria, es pot anar a la segona convocatòria. La nota de les pràctiques de la primera convocatòria es guardarà per la segona convocatòria durant el mateix curs acadèmic. Informació per als repetidors Els repetidors que l'any anterior haguessin aprovat la part pràctica, se'ls guardarà la nota per aquest curs sempre i quan signin un document en el despatx de Nutrició i Salut Pública abans de l'1 de Novembre. A tots els alumnes se'ls donarà còpia del document signat. La nota de la part pràctica tindrà el pes establert en el curs actual. |
Bàsica |
Calabuig Tormo C, Ferrero de Loma-Osorio G, Identificació i formulació de projectes de cooperació per al desenvolupament :gestió del cicle del projecte i mètode del marc lògic, Valencia: Editorial UPV, 2009
Bunjes R, Medicina,Salud Pública y Ayuda Humanitaria , Bilbao: Universidad de Deusto, 2000
Pérez de Armiño K, Abrisketa J, Diccionario de acción humanitaria y cooperación al desarrollo, 2ª ed. Barcelona: Icaria, 2002
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Nota important en el seguiment de les classes teòriques: Es recomanarà assistència a classe, prestar atenció i agafar apunts. S’indicarà la documentació pel seguiment de cada tema, però no es penjaran al moodle de forma sistemàtica les presentacions utilitzades a classe per l’explicació del tema. Encara que l’assistència no és obligatòria, tindrà una valoració positiva en les consideracions globals de seguiment i avaluació de l’assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|