Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén els problemes de l’empresa i de l’empresari/ària i de l’activitat econòmica que desenvolupen
| | A3 |
Genèric
| | A5 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Lliçó 1. Introducció a les Entitats d’Economia Social (EES) |
1.1. Significat i funcions de les EES
1.2. Règim jurídic
1.2.1. Cooperatives
1.2.2. Mutualitats
1.2.3. Societats laborals
1.2.4. Fundacions i Asociacions
1.2.5. Altres EES |
Lliçó 2. Cooperatives: Concepte i classes
|
1.1. Règim jurídic aplicable
1.2. Concepte
1.3. Classes |
Lliçó 3. Constitució de la cooperativa |
1.1. Requisits de constitució
1.2. Processo formatiu
1.3. Estatuts socials
1.4. Registre de cooperatives |
LLiçó 4. Els socis |
1. Forma d'adquirir la condició de soci
2. Requisits per ser soci
3. Classes de socis
4. Drets del soci
5. Deures i obligacions del soci
6. Responsabilitat del soci
7. Baixa del soci
8. Règim disciplinari |
Lliçó 5. Els òrgans de la cooperativa |
1. Assemblea General
1.1. Concepte i competències
1.2. Convocatòria, assistència i constitució
1.3. Drets d'informació i de vot i adopció d'acords
1.4. Impugnació d'acords
2. Consell Rector
2.1. Concepte i Competències
2.2. Composició i elecció
2.3. Durada, retribució i Apoderament
2.4. Responsabilitat
2.5. Impugnació d'acords
3. Òrgans facultatius
3.1. Intervenció de comptes
3.2. Comitè de Recursos
Òrgans facultatius
|
Lliçó 6. Règim econòmic |
1. Capital social
1.1. Capital social i patrimoni
1.2. Aportacions voluntàries
1.3. Aportacions obligatòries
1.4. Aportacions que no integren el capital social
2. Exercici econòmic
3. Fons socials
4. Reserves |
Lliçó 7. Modificacions estatutàries i estructurals |
1. Modificacions estatutàries
2. Modificacions estructurals
2.1. Transformació
2..2. Fusió
2.3. Escissió |
Lliçó 8. Dissolució, liquidació i extinció de la societat cooperativa |
1. Dissolució
2. Liquidació
3. Extinció |
Lliçó 9. Integració y col·laboració entre cooperatives |
1. Integració de cooperatives
1.1. Cooperatives de segon grau
1.2. Grups cooperatius
2. Col·laboració entre cooperatives |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
12 |
22 |
Seminaris |
|
3 |
0 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
Treballs col·laboratius. |
|
12 |
30 |
42 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicar al alumno la metodología de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición oral por el profesor del programa de la asignatura. Resolución de las dudas que el estudio del programa surjan al alumno |
Seminaris |
Participación activa en los seminarios organizados a lo largo del curso |
Atenció personalitzada |
Atención individualizada al alumno en horario de tutorías |
Treballs col·laboratius. |
Trabajo en grupo por los alumnos de un tema en profundidad seleccionado al principio del curso. |
Descripció |
Atenció individualitzada a l'estudiant/a a l'horari de tutories |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Es valorarà l'assistència i participació activa dels estudiants en les xerrades i taules rodones organitzades durant el curs. |
10% |
Treballs col·laboratius. |
|
Els alumnes presentaran el treball col·laboratiu realitzat en grup al llarg del curs sobre la matèria triada. Igualment, respondran a les preguntes que se'ls plantegi sobre el tema. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
La prova consistirà en preguntes curtes sobre cuestiones del programa |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segunda convocatoria se guardará sólo la nota obtenida en primera convocatoria de la presentación/ exposición en caso de que sea igual o superior a 6. Su peso sobre la nota final será de un 50% y el 50% restante corresponde a una prueba de pregunta cortas sobre cuestiones del programa. En caso de no alcanzar el 6, la prueba será única y consistirá en un examen de preguntas cortas sobre cuestiones del programa y con un peso del 100%. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
G. Fajardo García (dir.), Cooperativas: régimen jurídico y fiscal, última edición,
M. J. Morillas Jarillo, Las sociedades cooperativas, última edición, Ed. Iustel
M. J. Morillas Jarillo / M. I. Feliu Rey, Curso de cooperativas, última edición,
P. Borjabad Gonzalo, Manual de derecho cooperativo: general y catalán, última edición,
Enrique Gadea, Fernando. Sacristán Bergia, Carlos. Vargas Vasserot, Régimen jurídico de la sociedad cooperativa del siglo XXI : realidad actual y propuestas de reforma, última edición, ed. Dykinson
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|