Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| A3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| A4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| A6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| A7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| A10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A3 |
Dóna resposta a un problema plantejat aplicant la normativa, la jurisprudència i la doctrina autoritzada
| | A4 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A8 |
Genèric
| | A9 |
Genèric
| | A10 |
Genèric
| | A11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
|
Lliçó 1: El Dret de Familia
|
EL MATRIMONI |
LLiçó 2: Matrimoni i sistema matrimonial
LLiçó 3: La celebració del matrimoni
Lliçó 4: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit personal
Lliçó 5: La nul·litat del matrimoni
Lliçó 6: La separació dels cònjuges i la dissolució del matrimoni
Lliçó 7: Efectes comuns a la nul·litat, la separació i el divorci
|
LES RELACIONS PATRIMONIALS ENTRE CÒNJUGES |
Lliçó 8: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit patrimonial.
Lliçó 9: Els negocis jurídics entre cònjuges
Lliçó 10: El règim econòmic matrimonial
Lliçó 11: El règim de separació de béns
Lliçó 12: El règim de participació
Lliçó 13: Els règims de comunitat
|
LES RELACIONS DE CONVIVÈNCIA NO MATRIMONIAL |
Lliçó 14: La convivència estable en parella
Lliçó 15: Les altres situacions de convivència
|
LA RELACIÓ DE PARENTIU |
Lliçó 16: El parentiu i el dret d'aliments entre parents
Lliçó 17: La filiació
Lliçó 18: La filiació adoptiva
|
LES INSTITUCIONS CIVILS DE PROTECCIÓ DE LA PERSONA |
Lliçó 19: La potestat dels pares
Lliçó 20: La tutela
LLiçó 21: Altres institucions de protecció de la persona
Lliçó 22: La protecció patrimonial de la persona discapacitada o dependent: el patrimoni protegit
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
23 |
58 |
81 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classe teòrica presencial a l'aula. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Aplicació pràctica dels conceptes teòrics. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Atenció personalitzada |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professor, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
Descripció |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professorat, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 proves teòriques:
- Estructura: tipus test
- Contingut: el que s'especificarà al Pla de treball.
- Dates: les que s'especificaran al Pla de treball
|
- es puntuaran sobre 10
- Les preguntes no contestades no descompten i les errònies descompten 0.25
- valor: 2/3 del valor total de l'assignatura
- L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves
|
Proves pràctiques |
|
1 prova pràctica:
Metodologia: resolució dels casos pràctics plantejats.
Es permet l'ajut Del Codi civil estatal i Codi civil català (i els documents legals que eventualment determini el professorat).
NO es permeten fotocòpies.
Contingut: tot el temari
Data: l'oficialment assenyalada |
- Es puntuarà sobre 10
- valor: 1/3 del valor total de la prova
- L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves |
Altres |
|
PRIMERA CONVOCATÒRIA: Comput dels resultats: a) Alumnes que hagin fet les 3 proves (2 test i 1 pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes no presentats a qualsevol de les 3 proves: mitja entre el resultat de la/es prova/es feta/es i un 0 corresponent a la/es prova/es no presentada/es c) Alumnes no presentats a cap de les 3 proves: "no presentats" - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves SEGONA CONVOCATÒRIA: - Contingut: a) Part teòrica: prova tipus test b) Part pràctica: resolució del supòsits plantejats. Els alumnes que havent-se presentat a les 3 proves previstes per la 1ª convocatòria hagin superat, com a mínim una de les proves teòriques amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la part suspesa. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a les 3 proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la/les prova/es a la/les que eventualment s'hagin presentat. - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- QUEDA ABSOLUTAMENT PROHIBIT L'ÚS O TINENÇA DE DISPOSITIUS DE COMUNICACIÓ I/O TRANSMISSIÓ DE DADES DURANT LA REALITZACIÓ DE LES PROVES (ar. 21 NAM Grau). - En Primera Convocatòria: a) Alumnes que hagin fet les 3 proves (2 test i 1 pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes presentats només a una de les proves: mitja entre el resultat de la prova i un 0 corresponent a la/les prova/ves no realitzada/des c) Alumnes no presentats a cap de les tres proves: "no presentats" . L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves - En segona convocatòria: . Part teòrica: prova tipus test . Part pràctica: resolució dels casos plantejats . Es puntuarà sobre 10 . La part teòrica representa els 2/3 de la nota final . La part pràctica representa 1/3 de la nota final . L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves . Els alumnes que havent-se presentat a les 3 proves previstes per la 1ª convocatòria hagin superat, com a mínim, una de les proves teòriques amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la part suspesa. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a les 3 proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la/les prova/es a la/les que eventualment s'hagin presentat. |
Bàsica |
|
BIBLIOGRAFIA:
Es recomanen les darreres edicions de les obres següents:
- Pedro DEL POZO - Esteve BOSCH - Antoni VAQUER: Derecho civil de Cataluña. Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Reyes BRRADA - Martín GARRIDO - Sergio NASARRE: El nuevo derecho de la persona y de la familia. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A.
- Martín GARRIDO MELERO: Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Mª Carmen GETE-ALONSO et alii: Derecho de familia vigente en Cataluña, Editorial Tirant lo Blanch. | |
Complementària |
|
La bilbliografia complementària està especificada, per a cadascuna de les lliçons, en els manuals esmentats abans. Coma obra general de consulta, es recomanen especialment els comentaris següents: - Joan EGEA FERNÁNDEZ - Josep FERRER RIBA: Comentari al llibre segon del Codi civil de Catalunya. Família i relacions convivencials d'ajuda mútua. Editorial Atelier, 2014 -Reyes BARRADA ORELLANA: El plan de parentalidad. El nuevo derecho de la persona y de
la família. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A. -Reyes Barrada Orellana: La naturaleza esencialmente
compartida de la guarda. Revista Jurídica de Catalunya, vol 3/2013 pp. 23 a 59
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DRET DE SUCCESSIONS/15214109 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET D'OBLIGACIONS I CONTRACTES/15214106 | DRETS REALS/15214107 | PART GENERAL DEL DRET CIVIL/15214007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|