Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
| A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Domina els instruments d'anàlisi de l'estructura econòmica d'un territori.
Coneix els fons documentals més habituals per a l'anàlisi de l'activitat econòmica.
Utilitza i combina informacions de diferents fons documentals, n'extreu el contingut bàsic i redacta informes de síntesi de tipus sectorial o territorial.
| | A7 |
Coneix i comprèn les diferents activitats, institucions i agents presents a l'economia espanyola.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
TEMA 1.- LA COMPTABILITAT NACIONAL |
1.1. La Comptabilitat Nacional
1.2. Del PIB pm a la capacitat / necessitat de finançament
|
TEMA 2. - ANÀLISI SECTORIAL D’UNA ECONOMIA |
2.1. Estructura econòmica sectorial
2.2. Les relacions intersectorials |
TEMA 3. –ANÀLISI DEL CREIXEMENT ECONÒMIC I INDICADORS DE CONJUNTURA |
3.1. El creixement econòmic
3.2. Mercat laboral i determinats del creixement econòmic
3.3. Sector públic
|
TEMA 4. – SECTOR EXTERIOR D'UNA ECONOMIA |
4.1 Balança de pagaments
4.2. Indicadors de sector exterior
|
TEMA 5. INDICADORS SOCIOECONÒMICS |
5.1. Comparacions internacionals
5.2. Benestar, desigualtat i pobresa |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
10 |
22 |
Treballs |
|
6 |
30 |
36 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
20 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició sintètica del contingut principal de cadascun dels temes en què es divideix l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis relatius a cadascun dels temes de l'assignatura |
Treballs |
Realització de treballs en grup d'acord amb les indicacions i tutorització del professor (avaluables) |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos aplicats i articles. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
descripción |
L'atenció personalitzada es planteja en base a les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament en l'aula d'informàtica i la tutorització del treball. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball en grup- Els continguts, metodologia i terminis seran indicats pel professor |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens sobre els continguts del programa. S'han programat 2 proves:
- Primer parcial: examen sobre els continguts dels Temes 1 i 2. (10%)
- Examen final: examen sobre tots els continguts de l'assignatura (60%)
|
70% |
Otros |
|
Participació a les classes presencials i resolució de preguntes, en els casos aplicats. |
5% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els alumnes que no superin una qualificació de 3,5 en l'examen final en primera convocatòria suspendran l'assignatura en primera convocatòria (la nota final de la primera convocatòria serà la nota de l'examen final). La qualificació final en segona convocatòria serà la més favorable a l'estudiant d'entre: a)20% treball i 80% examen final. b) 100% examen final. |
Bàsica |
SERRANO, J. et al., Entorno económico: Instrumentos para su análisis, 2009, Ed. Pirámide
DELGADO, M.J. et al. , Introducción a la economía aplicada: metodología, fuentes estadísticas y casos prácticos, 2002, Ariel Practicum, Barcelona.
GARCIA DELGADO, J.L. i R. MYRO (coord.) , Lecciones de economía española, 10a ed., 2011, Civitas, Madrid.
MARTIN, M. et al. , Introducció a l’economia aplicada: Fonts i instruments, 2000, Servei Lingüístic URV (EINA 17).
MARTINEZ CHACÓN, E. , Economía española, 2a ed., 2009, Ed. Ariel, Barcelona
MUÑOZ CIDAD, C. et al. , Las cuentas de la nación I. Introducción a la economía aplicada, 3a ed., 2008, Civitas, Madrid.
MUÑOZ CIDAD, C. et al. , Las cuentas de la nación II. Introducción a la economía aplicada, 3a ed., 2008, Civitas, Madrid.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|