Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A7 |
Pensar amb una visió global, macroeconòmica i actuar amb una visió local, microeconòmica. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
| | A7 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
1. Diner i actius financers |
|
2. Banc central |
|
3. Cicle econòmic, ocupació i atur |
|
4. Govern i economia |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
36 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i resolució de dubtes dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
descripción |
El professor responsable de cada grup informarà del seu horari d'atenció als estudiants. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA
El professor responsable de cada grup:
(i) explicarà el sistema d'avaluació continuada, que inclourà una prova d'avaluació global de tots els continguts de l'assignatura a realitzar al final del període lectiu;
(ii) indicarà si hi ha condicions necessàries, i quines, per a aprovar l'assignatura (com, per exemple, l'assistència a classe un nombre mínim d'hores o el lliurament de respostes a exercicis proposats);
(iii) informarà de les condicions que comportaran una qualificació de zero en una prova escrita (com, per exemple, l'excés de faltes d'ortografia i gramaticals, parlar durant la prova amb un altre estudiant, l'ús i/o tinença de dispositius de comunicació o càlcul, l'ús de material docent no permès, l'intent flagrant de conèixer les respostes donates per un altre estudiant o l'intent de facilitar les seves a un altre estudiant). |
60% |
Otros |
|
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA Examen final a realitzar durant el període oficial d'exàmens. Tindrà característiques similars a la prova global i sotmès a les mateixes regulacions. APROVAR AQUEST EXAMEN (obtenir almenys 5 sobre 10 punts) ÉS CONDICIÓ NECESSÀRIA PER A APROVAR L'ASSIGNATURA. El professor de cada grup informarà sobre com es determina la nota final en primera convocatòria si no s'aprova l'examen final. |
40% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La qualificació de l'examen final de la segona convocatòria determina la qualificació final de l'assignatura en segona convocatòria. |
Bàsica |
|
Qualsevol manual que porti per títol "Principis de
Macroeconomia",
"Introducció a la Macroeconomia" o, simplement, "Macroeconomia"
(si el nivell del llibre no és superior a un
nivell intermedi) pot ser emprat per a preparar els continguts bàsics
de l'assignatura. També es pot fer servir la part de Macroeconomia dels
llibres amb títol "Principis d'Economia", "Fonaments d'Economia",
"Introducció a l'Economia" o, simplement, "Economia". |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|