DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) ESTRATÈGIA I MÀRQUETING PER A L'EMPRENEDOR Código 16655101
Titulación
Emprenedoria i Innovació (2014)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Correo-e jaume.gene@urv.cat
gerard.ryan@urv.cat
Profesores/as
GENÉ ALBESA, JAUME
RYAN , GERARD ANTHONY
Web
Descripción general e información relevante S'inclouen continguts sobre l'anàlisi del macroentorn i del microentorn de l'empresa, la identificació d'oportunitats en el mercat i la realització d'un pla de màrqueting complet de nous projectes emprenedors i innovadors enfocant en aspectes pràctics com la previsió de vendes i la gestió comercial. A través de casos d'estudi, debats i treballs, l'estudiant haurà de desenvolupar les capacitats analítiques i comunicatives per dur a terme un estudi de mercat, proposar estratègies comercials adequades per a una empresa en totes les fases del seu creixement que permeti la constant innovació de la empresa.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Analitzar tècniques avançades per a la previsió de vendes.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
 A2 Entendre i valorar el paper de l'emprenedor en la societat moderna.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
 A7 Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1 . Empresa i màrqueting 1.1. El concepte d’empresa
1.2. El contingut del marketing
1.3. La gestió del marketing a l'empresa
1.4. Les diferents òptiques en la gestió del marketing
Tema 2. Planificació estratègica i procés de marketing 2.1 La planificació estratègica corporativa.
2.2 Estratègies competitives
2.3 Estratègies de creixement
2.4 El procés de marketing estratègic
Tema 3. Anàlisi de models de negoci. L’anàlisi Canvas 3.1 Definició de model de negoci
3.2 Mòduls de l’Anàlisi Canvas
3.3 Plantilla per l’anàlisi
Tema 4 . L'entorn de marketing 4.1. L'entorn de marketing
4.2. El microentorn de marketing
4.3. El macroentorn de marketing
4.4. Identificació de les forces competidores
4.5. Comportament del consumidor
4.6. Comportament de compra de les organitzacions.
Tema 5. La informació del mercat 5.1 El sistema d’informació de marketing.
5.2 Concepte i objectiu de la investigació del mercat.
5.3 Tipus d’investigació de mercats.
5.4 Les fonts d’informació.
5.5 El procés d’investigació de mercats
Tema 6 . Mòdul de segmentació del mercat 6.1. El significat de la segmentació
6.2. Els criteris de segmentació
6.3. Estratègies de segmentació
6.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
Tema 7. Mòdul de Proposta de Valor 7.1 Concepte i dimensions del producte
7.2 Cartera de productes
7.3 La marca
7.4 Altres atributs del producte
7.5 El cicle de vida del producte
7.6 La gestió dels serveis
7.7 Conceptes de preus i marges
7.8 Fixació de preus
Tema 8. Mòdul de Canals 8.1 Els canals de distribució
8.2 Elecció i motivació de canals de distribució
8.3 Els canals de comunicació
8.4 La comunicació integrada de màrqueting
8.5 El mix de comunicació
8.6 Principis de la publicitat
8.7 Gestió de la força de vendes
8.8 La promoció de vendes
8.9 Les relacions públiques
8.10 El màrqueting directe i l’e-comerce
Tema 9. Mòdul de Relacions amb el Client 9.1 Introducció al Marketing de relacions.
9.2 Marketing de freqüència
9.3 Marqueting de relacions socials.
9.4 Marketing de Base de dades.
9.5 Marketing 1 a 1
9.6 CRM
9.7 Marketing associatiu
Tema 10. Gestió del model de negoci 10.1 Disseny de models de negoci.
10.2 Avaluació de models
10.3 Evolució del model de negoci
10.4 Gestió de varis models

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 2 4
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A1
A2
A7
CT3
CT5
40 32 72
Resolució de problemes, exercicis
A1
A2
A7
CT3
CT5
5 5 10
Presentacions / exposicions
A1
A2
A7
CT3
CT5
CT6
10 33 43
Atenció personalitzada
1 16 17
 
Proves objectives de tipus test
A1
A2
CT3
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció al continguts i mecànica de l'assignatura
Esdeveniments científics i/o divulgatius Exposició dels continguts teòrics per part del professor.
Resolució de problemes, exercicis Enunciats o articles amb preguntes a resoldre a classe.
Presentacions / exposicions Exposició del treball.
Atenció personalitzada A l'aula o al despatx del professor

Atenció personalitzada
descripción
En els dies de consulta previa cita amb el professor.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A1
A2
A7
CT3
CT5
CT6
Del treball realitzat de forma individual sobre un projecte emprenedor. 50%
Proves objectives de tipus test
A1
A2
CT3
Del contingut teòric. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En segona convocatòria serà un examen, a més es pot tenir en compte la presentació/exposició realitzada durant el curs.


Fonts d'informació

Bàsica Kotler i Keller , Dirección de Marketing, (2012)., . Editorial Prentice Hall.
Osterwalder, Alexander i Pigneur,, Generación de modelos de negocio., (2011)., Deusto.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.