Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir coneixements de gestió financera per elaborar projectes complexos i gestionar-los posteriorment.
| | A2 |
Utilitzar les metodologies financeres avançades considerant la seva integració en l'estratègia de les empreses.
| | A7 |
Dissenyar el pla econòmic i financer i analitzar la informació financera de les noves empreses.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció: Inversió i finançament |
1.1. La presa de decisions financeres a l'empresa
1.2. Concepte d'inversió
1.3. Concepte de finançament
1.4. Relació inversió/finanament |
2. Estats financers i cicles financers |
2.1. Estats financers
2.2. Cicles financers: cicle curt
2.3. Cicles financers: cicle llarg |
3. El pla econòmic i financer de l'empresa |
3.1. El pla d'inversions
3.2. El pla de finançament
3.3. La previsió dels comptes de resultats, balanços i EFE
3.4. Anàlisi de viabilitat del projecte emprenedor |
4. Inversió/finançament en entorn de risc |
4.1. Introducció al risc
4.2. Decisions en entorns aleatoris |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
7 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
16 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions magistrals: Exposició dels continguts de l'assignatura. Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals: Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'exercicis pràctics de reforç dels continguts teòrics treballats. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització per part dels estudiants d'un pla econòmic i financer d'un projecte emprenedor. Aquesta activitat és avaluable i formarà part de la nota final de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Atenció personaltzada dins horari consultes: atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Atenció personalitzada estudiant dins horari consultes: temps destinat a atendre i resoldre dubtes als estudiants. Es faran al despatx del professor o a l'aula. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
L'estudiant ha de realitzar el pla econòmic i financer d'un projecte emprenedor. Caldrà realitzar el pla d'inversió, el pla de finançament, les previsions de comptes de resultats, balanços i EFE i realitzar un estudi de viabilitat del projecte. |
50% |
Proves mixtes |
|
Proves mixtes preguntes curtes, exercicis, raonament conceptes... |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cas que l'estudiant no superi l'assignatura en primera convocatòria, en segona convocatòria es realitzarà una prova escrita. La qualificació final de l'assignatura serà la millor de les dues opcions següents: 1- La prova escrita realitzada en segona convocatòria suposa el 100% de la nota final 2- La prova escrita realitzada en segona convocatòria suposa el 50% de la nota final essent el 50% restant la qualificació obtinguda en el pla econòmic i financer d'un projecte emprenedor realitzat durant el curs. |
Bàsica |
BREALEY, R.; MYERS, S.C.; MARCUS, A.J. , Fundamentos de finanzas corporativas, , 2007
SUÁREZ SUÁREZ, A.S., Decisiones óptimas de inversión y financiación de la empresa, , 2005
BORRÀS, F.X., CÀMARA, X., Introducció a la direcció financera, , 2009
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
EL FINANÇAMENT PER A NOVES EMPRESES INNOVADORES/16655105 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
EL FINANÇAMENT PER A NOVES EMPRESES INNOVADORES/16655105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|