Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
| | A3 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
| | A5 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció a la consultoria |
Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional |
El procés de consultoria |
Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament |
Els rols del consultor |
Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client |
Els clients de la consultoria |
Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor? |
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses |
Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
10 |
30 |
Treballs |
|
5 |
35 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula |
Treballs |
Realització d'un treball en equip i exposició oral per part dels alumnes sobre un tema assignat. |
Atenció personalitzada |
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip; encara que la presentació del treball és en equip
Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.
|
descripción |
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip.
Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.
Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (fernando.campa@urv.cat).
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaràn assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic. |
50% |
Proves mixtes |
|
Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Examen individual escrit.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria serà un examen final sense considerar les proves i treballs de la primera convocatòria |
Bàsica |
Carl stern, The Boston Consulting Group on strategy, , 2012
Alan Weiss, Getting started in consulting, , 2009
Paul Friga, The Mc Kinsey Engagement, , 2008
Tom Lambert, Manual de consultoria, , 2001
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|