Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Ser capaç de dirigir l'àrea financera i/o comptable de qualsevol organització, pública o privada, aportant una visió interrelacionada d'ambdues àrees. |
| A4 |
Interpretar els estats comptables i valorar la situació financera d'una empresa, amb la finalitat de dur a terme les accions correctives oportunes o potenciar oportunitats futures. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Dissenya un pla d'empreses amb eines informàtiques (Excel).
Analitza la viabilitat del pla d'empreses dissenyat.
| | A4 |
Coneix els elements per desenvolupar un sistema integrat de planificació i control d'una empresa.
Dissenya els mecanismes de control adients.
Realitza pressupostos econòmics i financers.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B5 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. SISTEMA INTEGRAT DE PLANIFICACIÓ I CONTROL |
1.1. LA PLANIFICACIÓ ECONÒMICO-FINANCERA A L’EMPRESA
1.2. FUNCIONAMENT D’UN SISTEMA INTEGRAT DE PLANIFICACIÓ I CONTROL
1.3. EL PLA OPERATIU ANUAL. AVANTAGES I INCONVENIENTS
1.4. REQUISITS PER A LA IMPLANTACIÓ D’UN SISTEMA INTEGRAT DE PLANIFICACIÓ
1.5. EL QUADRE DE COMANDAMENT (QC) |
TEMA 2. LA PLANIFICACIÓ ECONÒMICA |
2.1. EL PRESSUPOST OPERATIU
2.2. ELABORACIÓ DEL PRESSUPOST OPERATIU
2.3. EL COMPTE DE RESULTATS
2.4. EL COMPTE DE RESULTATS D’UNA EMPRESA INDUSTRIAL
2.5. ANÀLISI DEL PUNT D’EQUILIBRI |
TEMA 3. LA PLANIFICACIÓ FINANCERA |
3.1. LA PLANIFICACIÓ ECONÒMICO-FINANCERA A L’EMPRESA
3.2. LA POLÍTICA DE CIRCULANT
3.3. DETERMINACIÓ DEL CASH-FLOW I DE L’EFE |
TEMA 4. EL CONTROL DE GESTIÓ |
4.1. MODELS D’ANÀLISI DE DESVIACIONS
4.2. DESVIACIÓ EN EL RESULTAT
4.3. ANÀLISI DE LA RENDIBILITAT FINANCERA |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
26 |
54 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
62 |
88 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introdueixen els objectius de l'assignatura, el mètode docent i els criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Es defineixen i analizen els instruments i eines per poder implementar un sistema integrat de planificació i control. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
S'empra programari informàtic (fulls de càlcul i processador de textos) per resoldre els problemes i desenvolupar les eines que es treballen en l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es resoldran dubtes i preguntes i s'orientarà a l'alumne de cara a l'obtenció dels coneixements que es treballen en l'assignatua i a la realització de les proves d'avaluació. |
Descripció |
Durant el curs es durà a terme una atenció personalitzada dels diferents
grups de treball en les sessions de pràctiques. A més a més, s'atendrà individualment als alumnes cas que ho sol·licitin en les hores destinadades a tal efecte. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves orals |
|
Defensa del treball al final del quadrimestre |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Realització al llarg del quadrimestre d’un pla d’empresa (financer)
|
50%
|
Proves pràctiques |
|
Examen final de caràcter pràctic |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura, tant en primera com en segona convocatòria, és avaluable a través d'avaluació continuada (AC), que consisteix en les següents activitats: Proves i treballs: un 60% de la nota provindrà del treball realitzat en grup que s'haurà de defensar al final del curs. Examen final: el 40% restant provindrà d'un examen final pràctic. Per aprovar l'assignatura cal obtenir en l'examen un mínim de 3. Comentaris: en segona convocatòria, en cas de que la nota de l'examen final sigui superior a la que s'obtindria d'aplicar els criteris (60-40%) prevaldrà la nota de l'examen final, passant a suposar aquesta el 100% de la nota. |
Bàsica |
Vergés, J., La planificació econòmica i financera a l'empresa, , Barcelona, UAB
Pérez-Carballo Veiga, Control de la Gestión Empresarial, , Madrid, ESIC
Cuervo García, A., Análisis y Planificación Financiera de la empresa, , Madrid, Civitas
F Campa, X Borras, Apunts i exercicis resolts de l'assignatura, ,
|
|
Complementària |
Blanco Ibarra, F., Contabilidad de costes y analítica de gestión para las decisiones estratégicas, , Bilbao, Deusto
Mallo, C. , Control de Gestión y control presupuestario , , Madrid, McGraw Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|