DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ Código 17214001
Titulación
Grau d'Enginyeria Elèctrica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
Correo-e montse.garcia@urv.cat
susana.alvarez@urv.cat
francescxavier.mallafre@urv.cat
angels.moncusi@urv.cat
carlos.garciabarroso@urv.cat
joseluis.santacruz@urv.cat
gabriel.plana@urv.cat
joantomas.matamalas@urv.cat
Profesores/as
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
MONCUSÍ MERCADÉ, MARIA DELS ÀNGELS
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
SANTACRUZ MUÑOZ, JOSÉ LUIS
PLANA GAVALDÀ, GABRIEL
MATAMALAS LLODRA, JOAN TOMÀS
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Iniciar a l’alumne en la programació d'aplicacions. Introduir els elements i tècniques per a dissenyar programes simples. Experimentar els conceptes amb l'ajuda de casos pràctics.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  FB3 Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
  FB3 Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Coneix els tipus bàsics de dades, vectors, taules i la seva creació estàtica i dinàmica.
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat.
Comprèn el procés de compilació.
Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda.
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades.
Coneix un algorisme bàsic d'ordenació.
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació.
Utilitza els fitxers seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació.
Defineix subrutines.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Introducció a la programació Cicle de vida del programari. Definició d'algorisme i programa. Compiladors i intèrprets. Entorns per construir programes.
Elements bàsics Elements bàsics dels algorismes estructurats: tipus de dades simples, estructures de control, entrada/sortida. Fitxers.
Tractament de seqüències Esquemes de tractament dels elements d'una seqüència: recorregut i cerca
Disseny d'algorismes Introducció al disseny descendent. Subrutines i llibreries
Dades estructurades complexes. Definició de tipus complexes a partir de tipus simples.
Algorismes d'ordenació Algorisme de Bombolla, Inserció i Selecció

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
FB3
B2
CT2
24 12 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
FB3
B2
14 7 21
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
FB3
B2
CT2
14 14 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
FB3
B2
8 10 18
Proves pràctiques
FB3
B2
CT2
15 28 43
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes, S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es proposen i resolen problemes lligats a cada tema
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es desenvolupen petites pràctiques que treballen els conceptes presentats fins al moment a l'assignatura. La dificultat i durada dels exercicis serà incremental al moment del curs
Atenció personalitzada Es realitza un seguiment dels exercicis plantejants a classe.

Atenció personalitzada
descripción
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a poder treballar els dubtes que va tenint. A meitat del quadrimestre es fa un seguiment de l'evolució que té cada alumne fins al moment.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves mixtes
FB3
B2
Al llarg del curs es faran diverses proves de desenvolupament que valoraran l'adquisició dels conceptes treballats i la seva aplicació en la resolució de problemes. 60%
Proves pràctiques
FB3
B2
CT2
S'avaluen les pràctiques que es van desenvolupant al llarg del curs. 40%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per superar l'assignatura cal:

  • Tenir nota en les dues proves: de desenvolupament i pràctiques.
  • Aprovar la prova teòrica que engloba els continguts de l'assignatura.
  • Tenir, com a mínim, una nota de 4 a la part pràctica.

Fonts d'informació

Bàsica Luis Joyanes Aguilar, Fundamentos de programación. Algoritmos, estructura de datos y objectos., ultima,
Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Cal treballar de forma continuada.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.