Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CM6 |
Coneixement i aplicació dels procediments algorísmics bàsics de les tecnologies informàtiques per dissenyar solucions a problemes, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CM6 |
Coneix els fonaments teòrics de la programació, per intentar demostrar la correctesa d’un codi i sap estimar la seva complexitat algorísmica.
Entén el concepte i el disseny recursiu d’algorismes.
Enllaça els conceptes de demostració matemàtica per inducció als problemes lògics de l’execució de programes parametritzats.
Coneix els algoritmes clàssics basats en recorreguts recursius i/o paral·lelisme.
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
| | CM7 |
Coneix els fonaments teòrics de la programació, per intentar demostrar la correctesa d’un codi i sap estimar la seva complexitat algorísmica.
Entén el concepte i el disseny recursiu d’algorismes.
| | CM8 |
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I - Especificació i correctesa. Asserts, quantificadors, precondicions i postcondicions. Lleis: composició, assignació, alternativa, crida a funció. Càlcul de programes senzills. Els tipus abstractes de dades com a ampliació del repertori de raonaments. Modularitat e independència de la representació. Deducció equacional. Alguns exemples de tipus abstractes comuns: piles, cues, arbres binaris, vectors, conjunts, taules, fitxers seqüencials. |
|
II - Algorismes recursius. El principi d’inducció i la seva validesa. Breu introducció a les equacions recurrents i al seu ús per avaluar l’eficiència dels programes recursius. Anàlisi i construcció de programes recursius. Construcció de programes per immersió: transformació d’especificacions i transformació de programes. |
|
III - Algorismes iteratius. Transformació de programes recursius lineals amb postcondició constant. Identificació del concepte d’invariant com a conseqüència d’aquesta transformació. Obtenció d’invariants: analogies amb el disseny recursiu. Construcció de programes per derivació d’iteracions. Transformació de programes recursius lineals generals. |
|
IV - Recursivitat múltiple: concepte i aplicació. La recursivitat múltiple com a recorregut d’arbres. Càlcul dels recorreguts iteratius. Aplicació a la construcció de programes per transformació de recursivitat múltiple: quicksort. |
|
V - Introducció als algorismes àvids. L’esquema de divideix i venceràs. L’esquema de fer i desfer (backtracking): variants i aplicacions. Versions iteratives. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
27 |
41 |
68 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
29 |
45 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura i lligams amb d'altres |
Sessió Magistral |
Classes teóriques |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
PRoblemes de programació i ús d'un llenguatge |
Atenció personalitzada |
Atendre dubtes |
Descripció |
atendre i resoldre dubtes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
s'avaluarà el correcte funcionament del codi demanat |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
s'avaluaran els coneixements teórics de l'assignatura mitjançant preguntes i problemes per resoldre. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es faran dues proves durant el curs. Per aprovar, cal que les proves tinguin una qualificació mínima de 4 i que la mitjana sigui igual o superior a 5. En segona convocatòria es podran realitzar les parts que correspongui. Si no s'obté una nota igual o superior a 7, la mitjana del curs quedarà a l'expedient com a 5 aprovat. Pel que fa a les pràctiques, s'han de lliurar totes i assolir els requeriments mínims. Només es poden lliurar en primera convocatòria, és a dir que si alguna pràctica no es lliura, caldrà treure millor nota a teoria per aprovar l'assignatura (si escau, presentant-se a segona convocatòria). |
Bàsica |
JL BALCAZAR, Programación Metódica, , MCGRAW HILL
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|