Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Capacitat per concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l’enginyeria del software com a instrument per a l’assegurament de la qualitat. |
| CM14 |
Coneixement i aplicació dels principis fonamentals i les tècniques bàsiques de la programació paral·lela, concurrent, distribuïda i de temps real.
|
| IS1 |
Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
|
| IS2 |
Capacitat per valorar les necessitats del client i especificar els requisits de programari per satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte mitjançant la recerca de compromisos acceptables dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les pròpies organitzacions.
|
| IS4 |
Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions de programari sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica. |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix els principals estàndards i models d'utilitat per la gestió del temps real
| | CM14 |
Comprèn la necessitat i la problemàtica del temps real.
Sap validar i planificar la temporalitat d'un sistema temps real.
| | IS1 |
Coneix els principals estàndards i models d'utilitat per la gestió del temps real
Sap validar i planificar la temporalitat d'un sistema temps real
Sap construir sistemes tolerants a fallides
Sap implementar sistemes usant programació síncrona i asíncrona
Reconeix i utilitza les excepcions del programari i del maquinari
| | IS2 |
Comprèn la necessitat i la problemàtica del temps real
És capaç d'analitzar i dissenyar i implementar sistemes amb restriccions temporals
| | IS4 |
Comprèn la necessitat i la problemàtica del temps real
És capaç d'analitzar i dissenyar i implementar sistemes amb restriccions temporals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció al temps real |
Conceptes
Estàndards
Mesures |
Especificació de programari de temps real |
Anàlisis i disseny de sistemes amb restriccions temporals
Introducció a la programació de sistemes temps real
Validació temporal del sistema
Tolerància a fallides |
Implementació de sistemes de temps real |
Anàlisis de planificabilitat
Programació de sistemes amb restriccions temporals
Programació síncrona i asíncrona
Excepcions |
Recursos en sistemes de temps real |
Tipus de recursos
Programació i utilització dels recursos
Fiabilitat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
42 |
66 |
Sessió Magistral |
|
10 |
50 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
6 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: motivació, problemàtica a resoldre, objectius, metodologia docent i avaluació, |
Pràctiques a laboratoris |
Realització autònoma en grups de dos o tres estudiants d’un treball pràctic consistent en el disseny i desenvolupament d’una aplicació de temps real crític sobre un sistema operatiu de temps real. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes usant pissarra i/o transparències. |
Presentacions / exposicions |
Cercar informació sobre un tema de temps real concret, decidir uns criteris d'avaluació sobre la informació obtinguda. Aquests estudis es realitzaran en format de treball d'equip. Per acabar el treball es realitzaran dues presentacions a classe. |
Atenció personalitzada |
En hores de consulta es resoldran els dubtes téorics o pràctics, que tinguin els alumnes de manera individual o colectiva |
Descripció |
Resolució de dubtes teòrics i pràctics en hores de consulta del professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
s'avaluarà la preparació de material, i l'exposició realitzada pels alumnes. |
10 % |
Proves mixtes |
|
Resolució d'exercicis teòrics on l'alumne ha de demostrar la seva competència en l'analisi, planificació, disseny i desenvolupament de problemes de temps real.
Resolució de diversos qüestions teòriques, possiblement en format test, o de preguntes curtes, que es realitzant durant el quadrimestre relacionats amb la matèria impartida fins aquell moment. |
60 % |
Proves pràctiques |
|
Disseny i implementació d’una aplicació de temps real sobre un sistema operatiu de temps real.
Potser que es faci una prova pràctica individual per a verifica que s'han assolit els continguts pràctics. |
30 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si no s'indica el contrari, l'alumne no podrà tenir a l'abast dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. En primera convocatòria, per obtenir la nota final, s'ha d'obtenir un 4 com a mínim de cada una de les parts. L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en: Una prova mixta que serà un 60% de la nota i la realització o modificació i defensa de la pràctica (escrita o oral) que serà un 40% de la nota. La pràctica podrà ser diferent de la de la primera convocatòria. Per obtenir la nota final, s'ha d'obtenir un 5 com a mínim de cada una de les parts. |
Bàsica |
Alan Burns and Andy Wellings, Real-Time Systems and Programming Languages (Third Edition) Ada 95, Real-Time Java and Real-Time POSIX, 3 ed, 2001
|
http://www.cs.york.ac.uk/rts/books/RTSBookThirdEdition.html |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI I DISSENY D'APLICACIONS/17234105 | ESTRUCTURA DE SISTEMES OPERATIUS/17234113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|