Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CM15 |
Coneixement i aplicació dels principis fonamentals i les tècniques bàsiques dels sistemes intel·ligents i l'aplicació pràctica.
|
| CP3 |
Capacitat per avaluar la complexitat computacional d'un problema, conèixer estratègies algorísmiques que puguin conduir-ne a la resolució i recomanar, desenvolupar i implementar la que garanteixi el millor rendiment d'acord amb els requisits establerts.
|
| CP4 |
Capacitat per conèixer els fonaments, paradigmes i tècniques pròpies dels sistemes intel ligents i analitzar, dissenyar i construir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques que utilitzen aquestes tècniques en qualsevol àmbit d'aplicació.
|
| CP5 |
Capacitat per adquirir, obtenir, formalitzar i representar el coneixement humà en una forma computable per resoldre problemes mitjançant un sistema informàtic en qualsevol àmbit d'aplicació, particularment els relacionats amb aspectes de computació, percepció i actuació en ambients o entorns intel ligents.
|
| CP7 |
Capacitat per conèixer i desenvolupar tècniques d'aprenentatge computacional i dissenyar i implementar aplicacions i sistemes que les utilitzin, incloent-hi les dedicades a extracció automàtica d'informació i coneixement a partir de grans volums de dades.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CM15 |
Llista i descriu les tècniques bàsiques dels sistemes intel·ligents
| | CP3 |
Coneix algoritmes bàsics de cerca i resolució de problemes en IA
| | CP4 |
Comprèn els diferents enfocaments de la IA
Sap aplicar els mètodes bàsics de la IA en la resolució de problemes específics
| | CP5 |
Coneix tècniques bàsiques de representació del coneixement en sistemes intel·ligents
| | CP7 |
Coneix mètodes bàsics d'aprenentatge automàtic
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció. |
Què és la IA. Història de la IA.
|
Resolució de problemes i cerca. |
Problema i espai d'estats. Cerca no informada. Cerca heurística. Satisfacció de restriccions. Teoria de jocs. |
Representació del coneixement. |
Característiques d’un sistema de representació del coneixement. Formalismes lògics, sistemes de frames, sistemes de producció, ontologies. |
Sistemes basats en el coneixement. |
Arquitectura d’un Sistema Basat en el Coneixement: base de coneixement i motor d’inferència. Adquisició de coneixement. Ús de tècniques d'aprenentatge automàtic. Aplicacions: control, monitorització, diagnòstic, previsió, ...
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
28 |
41 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
75 |
103 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Contingut, exercicis pràctics, bibliografia, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Solucionar problemes específics al laboratori utilitzant les tècniques bàsiques d'IA vistes a les classes magistrals. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre teoria o exercicis pràctics. |
descripción |
Sessions de consultes sobre el contingut teòric de l'assignatura o sobre el disseny i implementació dels exercicis pràctics. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització d'exercicis pràctics on s'apliquen tècniques bàsiques d'IA. |
45% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves escrites amb preguntes curtes sobre els mètodes bàsics d'IA. |
55% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria s'aplicarà la mateixa avaluació que la primera. Tindran la mateixa avaluació els estudiants que cursin aquesta assignatura com obligatòria o com optativa. A les proves d'avaluació no es permet l'ús de cap mena de mòbils ni de cap dispositiu electrònic. |
Bàsica |
Russell, S.; Norvig, P., Artificial Intelligence. A modern approach (3a ed), Prentice Hall, 2010
|
|
Complementària |
Giatarrano, Riley, Sistemas Expertos. Principios y Programación, International Thompson Eds., 2001
Fernández, S., González, J., Mira, J., Problemas resueltos de IA aplicada. Búsqueda y representación., Pearson-Addison Wesley, 2005
José T.Palma, Roque Marín, Inteligencia Artificial. Técnicas, métodos y aplicaciones., McGrawHill, 2008
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
|
Otros comentarios |
Es recomana realitzar aquesta assignatura als alumnes que tinguin intenció de cursar el Màster en Enginyeria de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial o el Màster interuniversitari en Intel·ligència Artificial. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|