Type A
|
Code |
Competences Specific | | FB2 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| FB2 |
Comprèn la correspondència existent entre els elements fonamentals dels llenguatges d'alt nivell i els elements del llenguatge màquina que donen suport
Comprèn el funcionament d'un sistema operatiu com a gestor de recursos dels sistemes informàtics
Utilitza els recursos que proporciona un sistema operatiu des de la interfície d'usuari
Coneix el paper de la informàtica en els àmbits industrials i socioeconòmics
Coneix els diferents components d'un sistema informàtic compost per maquinari i programari
Comprèn el funcionament, les interrelacions i l'estructura de nivells d'un computador
Analitza circuits lògics combinacionals
Analitza circuits lògics seqüencials
Sintetitza màquines d'estats finits bàsiques
Comprèn l'organització i el funcionament de subsistemes de l'arquitectura Von Neumann: processador, memòria, i entrada / sortida
Comprèn el funcionament dels elements digitals que constitueixen un processador (ALU, registres, càlcul de direcció, seqüenciador, etc.) i entendre com intervenen en l'execució de programes escrits en llenguatge màquina
Comprèn i avalua els factors essencials que afecten el temps d'execució d'un programa
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Codificació en binari de nombres |
Bit, nibble, byte
Hexadecimal
Codificació en binari de nombres naturals i enters |
Disseny lògic |
Anàlisi de circuits lògics combinacionals.
Anàlisi de circuits lògics seqüencials.
Síntesi de màquines d'estats finits bàsiques. |
Màquina sencilla |
Estructura general
Format de les instruccions
Tipus de direccionament
Unitat de control: registres generals, registres IR i SR, ALU
Unitat de process: fases, FSM, cicles de access a memoria, cicles de execució |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
28 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
28 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics mitjançant transparències i pissarra. Es formulen preguntes a l'alumnat per tal que desenvolupi les seves pròpies solucions davant la problemàtica plantejada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. |
Atenció personalitzada |
Els professors estaran disponibles durant les classes i en horari de consultes, per atendre als alumnes i respondre els dubtes que se'ls plantegi durant el desenvolupament de l'assignatura. |
Description |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, relització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, e implementació |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Vàries proves objectives de preguntes curtes i/o tipus test dels continguts de les classes de teoria i problemes |
60% |
Proves pràctiques |
|
Laboratoris. Resolució de problemes per a pràctiques la laboratori |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els elements d'avaluació de l'assignatura són: proves dels continguts adreçats a les classes de teoria i problemes, pràctiques de laboratoris i els seus estudis previs i proves pràctiques Cal obtenir una nota mínima en cadascun dels elements d'avaluació, per poder fer mitjana i aprovar l'assignatura. Si algun element d'avaluació no arriba a la nota mínima, la nota final de l'assignatura no podrà ser superior a 4,5. La nota mínima és la mateixa en 1a i 2a convocatòria. L'avaluació en 1a convocatòria serà de forma continuada. A la 2a convocatòria no es repetirà les pràctiques a laboratoris. L'avaluació de la resta de parts es farà de forma similar als de la 1a convocatòria. Només caldrà examinar-se dels elements d'avaluació que no hagin obtingut la nota mínima en 1a convocatòria. En cas de presentar-se a 2a convocatòria, la nota final computable serà la de 2a convocatòria Durant la realització de les proves escrites, no es permet la utilització de cap tipus de dispositiu electrònic (calculadores, ordinadors, tauletes, telèfons, rellotges, etc). En cas de detectar còpia en alguna activitat d'avaluació, la nota de l'acta d'aquella convocatòria serà 0, i caldrà tornar a realitzar totes les proves avaluatives a la següent convocatòria |
Bàsica |
Professors/es Fonaments Computadors, Transparències Fonaments de Computadors, 2017, ETSE-URV (Tarragona)
William Stallings, Computer Organization and Architecture, 10th ed (2015), Prentice Hall
Thomas L. Floyd, Fundamentos de Sistemas Digitales, 11ª ed (2016), Pearson Prentice-Hall
Javier García Zubía, Problemas Resueltos de Electrónica Digital, 2003, Thomson
|
|
Complementària |
Mano M. Morris, Charles R. Kime, Fundamentos de diseño lógico y de computadores, 2005, Pearson Prentice-Hall
John P. Hayes, Introducción al diseño lógico digital , 1996, Addison-Wesley
|
|
Subjects that continue the syllabus |
ELECTRÒNICA DIGITAL/17244105 | SISTEMES EMBEDDED/17244212 | MICROCONTROLADORS I SISTEMES EMBEDDED/17244217 |
|
|
Other comments |
És molt important el treball dia a dia. Per obtenir una informació més acurada, detallada i actualitzada, consulteu freqüentment el campus virtual (Moodle). |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|