Type A
|
Code |
Competences Specific | | TEL2 |
Capacitat per aplicar les tècniques en què es basen les xarxes, serveis i aplicacions telemàtiques, com ara sistemes de gestió, senyalització i commutació, encaminament i enrutament, seguretat (protocols criptogràfics, tunelització, tallafocs, mecanismes de cobrament, d'autenticació i de protecció de continguts), enginyeria de trànsit (teoria de grafs, teoria de cues i teletrànsit) tarificació i fiabilitat i qualitat de servei, tant en entorns fixos, mòbils, personals, locals oa gran distància, amb diferents amples de banda, incloent telefonia i dades.
|
| TEL3 |
Capacitat de construir, explotar i gestionar serveis telemàtics utilitzant eines analítiques de planificació, de dimensionament i d'anàlisi.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| TEL2 |
Coneix els conceptes bàsics dels grafs
Aplica els algoritmes bàsics sobre grafs en escenaris del modelatge de xarxes
| | TEL3 |
Aplica eines de teoria de grafs per a modelar problemes reals, analitzar els resultats i avaluar si són coherents amb les hipòtesis del problema
Comprèn la dinàmica dels sistemes amb pèrdua i amb demora en una xarxa
Utilitza els models matemàtics del teletràfic
Calcula les característiques de teletrànsit d'un sistema
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Teoria de grafs |
Conceptes basics en grafs.
Recorreguts i connectivitat
Arbres
Grafs eulerians i hamiltonians
Grafs planars
Coloració de grafs
|
Fonaments de combinatòria |
Principis bàsics del càlcul combinatori |
Sistemes de cues de Markov |
conceptes bàsics.
Sistemes d'espera.
Sistemes de pèrdues. |
Teletrànsit |
Introducció a l’enginyeria del teletrànsit
Mesures de trànsit
Xarxes de cues
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
28 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius, continguts, metodologia i criteris d'avaluació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Treball pràctic sobre temes proposats a les sessions magistrals |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament de problemes. Resolució de problemes. Resolució d'exercicis que s'han plantejat amb anterioritat. |
Atenció personalitzada |
Atenció personal a l'aula, ajudant a la resolució dels exercicis. Atenció personal al despatx per resoldre dubtes |
Description |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants al despatx pertinent dins l'horari prèviament establert i publicat. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Pràctiques amb programari establert |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Tres proves individuals sobre el contingut de l'assignatura en les quals l’alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats. |
20%
30%
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Les pràctiques no es poden recuperar. En 2a convocatòria, pot triar-se fer un únic examen que aportarà el 100% de la nota o bé mantenir la nota de pràctiques de l'any en curs i que l'examen aporti l'altre 70%. La tria s'ha de comunicar abans de la data de l'examen. Per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives, es limitarà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. La convocatòria addicional es regirà per les mateixes condicions que la 2ª convocatòria. D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Aquestes mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Jonathan Gross, Jay Yellen,, Graph theory and its applications, 2a, 2005
F. Comellas et al, Matemàtica discreta, 3a, 2001
M.E. Woodward, Communication and Computer Networks, última,
|
|
Complementària |
tallings, William,, Redes e internet de alta velocidad, última,
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17244005 | ÀLGEBRA LINEAL/17244007 | FONAMENTS DE COMUNICACIONS II/17244108 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|