Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A2 |
Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, orientats a la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació.
|
| A3 |
Capacitat de comprendre i saber aplicar el funcionament i l’organització d'Internet, les tecnologies i els protocols de xarxes de nova generació, els models de components, programari intermediari i serveis.
|
| TFM |
Elaboració, presentació i defensa, un cop obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant d'un tribunal universitari. Consisteix en un projecte integral d'enginyeria informàtica de naturalesa professional en què se sintetitzen les competències adquirides en els ensenyaments.
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
| G3 |
Capacitat per aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, així com la legislació, regulació i normalització de la informàtica. Específicament en els camps de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics de diverses matèries en la resolució d'un problema concret.
| | A2 |
Presenta resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | A3 |
Fa aportacions significatives o certes Innovacions.
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i / o processos coneguts
| | TFM |
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i portar a terme un projecte.
Comunica correctament els resultats de la feina, amb un discurs coherent i un registre adaptat a l'audiència.
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps)
Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador.
| | G2 |
Aplica les tècniques pròpies del camp científic en un projecte concret.
| | G3 |
Analitza i utilitza críticament les fonts d'informació i la bibliografia.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestiona i comunica informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
| | CT2 |
Formula valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resol problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballa en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT6 |
Desenvolupa habilitats per gestionar la carrera professional.
| | CT8 |
Desenvolupa l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Els professors doctors de les assignatures
del Màster elaboraran les propostes dels Treballs Fi de Màster, que seran
validades en un màxim de 15 dies per una comissió formada pel responsable dels
estudis de Grau en Enginyeria Informàtica, el coordinador del Doctorat en
Enginyeria Informàtica i el coordinador del Màster. Aquesta validació
assegurarà que la informació sobre el treball a realitzar sigui completa i
correcta, que no hi hagi propostes repetides o amb excessiu solapament, que
s'ajustin a la temàtica general del màster, etc. Les propostes hauran
d'incloure la següent informació:
• Títol, professor responsable,
codirectors, grup de recerca, paraules clau.
• Introducció, presentant l'àrea de
treball, quin és el problema a resoldre, perquè és rellevant, quins han estat
les propostes de solució i per què no són satisfactòries, incloent la
bibliografia rellevant.
• Objectius a complir en el treball a
desenvolupar.
• Tasques a desenvolupar per complir
l'objectiu, amb una planificació temporal associada.
Les propostes aprovades quedaran exposades
a l'espai Moodle del Màster al qual els alumnes matriculats en el Màster poden
accedir. Si un alumne troba un tema del seu interès es dirigirà directament al
professor que l'ha proposat, que podrà admetre l'alumne i sol·licitar al
coordinador del màster que se li assigni aquest treball. Aquesta assignació
quedarà convenientment indicada en l'espai Moodle del Màster. La durada de
l'assignació és d'un curs acadèmic. Si en acabar el curs no s'ha presentat el
treball, el professor responsable podrà decidir si mantenir la proposta amb el
mateix alumne assignat, mantenir la proposta però retirar l'assignació a
l'alumne, o retirar la proposta. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
9 |
10 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
5 |
54 |
59 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
125 |
125 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
3 |
27 |
30 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Parlar amb el tutor acadèmic per conèixer els grups de recerca del DEIM i els seus interessos. Contactar amb el grup de recerca escollit per veure amb més detall els seus temes de treball, i definir un treball de recerca específic. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
L'alumne pot triar lliurement qualsevol de les propostes de Treball Fi de Màster plantejades pels professors doctors del DEIM, disponibles a l'espai Moodle del Màster. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster El director del Treball Fi de Màster farà un seguiment personalitzat continu del desenvolupament del treball durant tot el semestre, guiant a l'alumne en les diverses etapes de la seva realització. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'alumne ha de treballar de forma continuada en les tasques de recerca necessàries per dur a terme el treball assignat, sota la supervisió del seu director |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
L'alumne ha de realitzar una presentació oral del treball realitzat davant del tribunal avaluador, resolent els dubtes que se li plantegin. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
El director del Treball Fi de Màster supervisa la recerca de
manera personalitzada, en funció de les necessitats de la temàtica, del treball
de recerca i l’aprenentatge de l’alumne. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Els aspectes bàsics que l'estudiant ha d'incloure en la memòria escrita són els següents:
• Introducció: presentació del problema abordat, objectius a complir.
• Estat de l'art de l'àrea del treball, explicant les propostes de solució del problema plantejades fins al moment i les seves limitacions.
• Solució innovadora al problema plantejat: mètodes utilitzats, sistemes informàtics construïts, aspectes de disseny i implementació, etc.
• Proves realitzades, avaluació detallada de la proposta plantejada en diferents casos d'estudi.
• Conclusions del treball plantejat, línies de treball futur.
• Bibliografia rellevant.
|
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
El treball serà presentat de forma oral per l'alumne davant un tribunal de 3 professors. La presentació oral serà de 30-45 minuts, seguida per un torn de preguntes i comentaris a l'alumne pels membres del tribunal.
Finalment, el tribunal es reunirà en una sessió privada per decidir la qualificació de l'alumne que, com en qualsevol altra assignatura, estarà entre 0 i 10. En l'avaluació el tribunal tindrà en compte la qualitat cientificotècnica del treball, el grau de compliment dels objectius (indicats en la proposta inicial de treball assignada a l'alumne), la qualitat i completesa de la documentació escrita, la claredat en l'exposició oral, l'adequació de les respostes de l'alumne a les qüestions plantejades pel tribunal i la informació proporcionada pel director en el seu informe confidencial.
|
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La memòria del treball en format electrònic, juntament amb 3 còpies escrites, hauran de ser lliurades al coordinador del Màster abans de la data límit de cada convocatòria. El treball serà presentat de forma oral per l'alumne davant un tribunal de 3 professors doctors del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques. Aquests professors tindran els rols de president, vocal i secretari del tribunal. El director del treball (i els possibles codirectors) no poden formar part d'aquest tribunal. S'establiran mecanismes perquè els tribunals es construeixin de manera aleatòria i equitativa entre tots els professors doctors membres dels grups de recerca especialitzats en Seguretat Informàtica i Intel.ligencia Artificial del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques. El coordinador del Màster realitzarà la tasca de definició dels tribunals i assignació dels treballs als mateixos. Aquesta tasca es realitzarà un cop s'hagin lliurat els treballs finalitzats en alguna de les convocatòries disponibles i se sàpiga el nombre de treballs a avaluar. El coordinador del Màster, una vegada formats els tribunals, farà arribar les còpies escrites i electrònica dels treballs a avaluar als membres del tribunal. El director del treball ha de lliurar al coordinador del Màster en un sobre tancat l'informe confidencial sobre la feina, que el coordinador farà arribar al president del tribunal abans de la presentació. El president del tribunal serà el responsable de fixar el dia, hora i lloc de la presentació pública del treball, dins dels terminis temporals establerts en la convocatòria, assegurant-se que hi hagi temps suficient perquè els membres del tribunal puguin analitzar de forma adequada la memòria escrita. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat totes les altres matèries del màster abans de realitzar el Treball Fi de Màster. Per tenir suficient temps per desenvolupar el TFM, es recomana als alumnes que escullin el tema, d'entre els proposats pels professors, durant les primeres setmanes del semestre en què desenrotllen el treball. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|