Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Conèixer els sistemes sostenibles de generació i transport d'energia elèctrica, i els dispositius de conversió i emmagatzematge d'energia del vehicle elèctric.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resolver problemas complejos de forma crítica, creativa e innovadora en contextos multidisciplinares
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Coneix la interacció entre els vehicles elèctrics i la xarxa de transport elèctrica
Dissenya sistemes sostenibles de generació i coneix transport d'energia elèctrica
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Generació d'energia elèctrica.
|
• Energia solar fotovoltaica.
• Energia renovable mecànica: eòlica i hidràulica.
• Plantes d'energia convencionals: tèrmiques i nuclears.
|
Tema 2. Distribució d'energia elèctrica.
|
• Distribució i transport d'energia elèctrica.
• Integració de quadrícules d'energies renovables.
• Interacció de vehicle elèctric i xarxa elèctrica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
Webconferència |
|
0 |
7.5 |
7.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
20 |
20 |
Webminari |
|
0 |
2 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
21.5 |
22.5 |
Treballs |
|
1 |
9 |
10 |
Sessió Magistral |
|
3 |
6 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentar assignatura |
Webconferència |
Video conferència o powerpoint amb veu explicant part de la matèria |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura de pdf's |
Webminari |
Tallers diversos |
Resolució de problemes, exercicis |
Problemes sobre els temes més importants |
Treballs |
Treball de recerca sobre la integració a la xarxa elèctrica |
Sessió Magistral |
Presentació d'alguns conceptes teòrics |
Atenció personalitzada |
Resoldre dubtes |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències invitades |
Description |
Resodre dubtes als alumnes, principalment online |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Exàmen Presencial 1 hora, tipus test |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Hi haurà 2 coleccions de problemes a resoldre, cadascuna amb un 20% de la nota. |
2x20% |
Treballs |
|
Hi haurà un treball sobre la integració a la xarxa elèctrica de les energies renovables que també valdrà un 20% |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Treball de recerca: sobre la integració del vehicle elèctric: en aquest treball, cada alumne estudiarà i analitzarà els problemes, influències, interaccions i solucions de la xarxa elèctrica causades per l'expansió del vehicle. Aquest treball no pot superar les 15 pàgines escrites per ambdues parts, i la seva nota suposarà el 20% de la nota final. · El treball de recerca no es recuperarà. Examen final: una prova d'una hora aproximadament, incloent-hi tota la matèria que farà el dia 15 setmana, concretament, el dimarts, gener, dia 15. La seva nota representarà el 40% de la nota final de la matèria. Una segona oportunitat de superar aquest examen tindrà lloc el dilluns 4 de febrer, en el segon examen d'oportunitat, durant la 18 setmana. Problemes:Hi ha 2 col·leccions de problemes, que corresponen a les activitats 1 i 2, la primera fotovoltaica i la segona sobre energia eòlica. Cadascun té un pes parcial del 20%. Aquestes col·leccions es poden recuperar a les setmanes 13 i 14. |
Bàsica |
Energia G. Boyle, Renewable energy, 2004, Oxford University Press
Elliott, Thomas C, Standard handbook of powerplant engineering, 1998, Mc Graw-Hill
Farret, F.A; Simoes, M.G., Integration of alternative sources of energy, 2006, Wiley and Sons.
Keyhani, A., Integration of green and renewable energy in electric power Systems, 2009, Wiley and Sons
|
|
Complementària |
|
· J.M.de Juana, “Energías renovables para el desarrollo”, Thomson - Paraninfo, 2003 · A.F. Zobaa,“Handbook of Renewable Energy Technology”, World Scientif Publishing, 2011 · J.A. Cartaet al, “Centrales de energías renovables", Pearson – Prentice Hall, 2009 · L.Orille. ,“Centrales Eléctricas” Edicions UPC, 1993 · G- ZoppetiJúdez, “Centrales Hidroeléctricas”, G.Gili, S.A. , · S. Sabugal yF. Gómez., “Centrales Térmicas de Ciclo Combinado”, Díaz de Santos, 2006 · J.Grainger, W. Stevenson, Análisis de Sistemas de Potencia, McGraw Hill · E. Ras,Teoría de Líneas Eléctricas, Volúmenes I y II, Marcombo · Bollen, M.; Hassan, F. Integration ofdistributed generations in the power system, 2011, Wiley. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|