DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) METODOLOGIES DE DESENVOLUPAMENT EN AUTOMOCIÓ Codi 17695107
Ensenyament
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Prerequisits
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
VIDAL IDIARTE, ENRIC
Adreça electrònica enric.vidal@urv.cat
antonio.escamilla@urv.cat
Professors/es
VIDAL IDIARTE, ENRIC
ESCAMILLA MATA, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE7 Conèixer la metodologia de desenvolupament de productes en automoció, que inclou la creació d'especificacions, el disseny, la implementació, els tests i els seus corresponents processos de verificació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE7 Analitza les conseqüències a nivell d'arquitectura causa de la introducció de les noves funcions d'ajuda al conductor i cotxe connectat
Coneix la metodologia de seguretat funcional ("functional safety", ISO 26262) i de ciber-seguretat ("cyber-security")
Coneix les principals normatives del sector de l'automoció
Coneix i aplica la metodologia de desenvolupament del vehicle des de la fase de concepte fins a la fase de validació
Defineix els diferents dominis funcionals del vehicle (Powertrain, Vehicle Motion ans Safety, Body, Enterteinment) i els pilars per suportar aquests dominis (comunicacions, diagnosi, interacció home-màquina, arbre de potència i estratègia de masses)
Descriu el procés de desenvolupament de maquinari i la seva integració amb els mòduls de programari
Descriu el procés de desenvolupament de programari i les tendències actuals
Determina les diferents propietats entre els diferents nivells de conducció autònoma
Diferència i aplica els conceptes de seguretat funcional i els de seguretat cibernètica
Planifica un projecte de disseny d'arquitectura elèctrica i electrònica
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessàries per assolir els objectius de l’equip
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Chapter 1: The automotive V model
Chapter 2: Development of the EE vehicle architecture
Chapter 3: Automotive Software development process
Chapter 4: Automotive hardware development process
Chapter 5: Development verification and validation process
Chapter 6: Functional safety. ISO26262
Chapter 7: Driver Assistance functions and autonomous vehicles
Chapter 8: Connected car and cybersecurity.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.75 0.75 1.5
Webconferència
CE7
0 7.5 7.5
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE7
2 42.5 44.5
Treballs
CE7
2 18 20
Atenció personalitzada
0.25 0.25 0.5
 
Proves mixtes
CE7
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En sessió presencial es presentaran els objectius, contingut,metodologia i avaluació de l'assignatura
Webconferència Es realitzaran videoconferències a través de l'aula virtual de formació del moodle.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada L'alumne llegirà la documentació elaborada o la que es faci referència de la bibliografia.
Treballs Es la realització d'un treball individual a entregar en una data determinada.
Atenció personalitzada Es contactarà amb el professor a través del correu institucional.

Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne es posarà en contacte amb el professor mitjançant el correu institucional

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE7
30 %
Treballs
CE7
30 %
Proves mixtes
CE7
40 %
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No es permet l'ús de dispositius mòbils en les proves d'avaluació.

En la segona convocatòria es realitzarà la prova escrita pels que no l'hagin superat en primera convocatòria i es podran entregar els treballs suspesos o no presentats.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent