IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Code 17695301
Study programme
Tecnologies del Vehicle Elèctric (2018)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
15 Treball fi de màster Primer 2Q
Modality and teaching language
Prerequisites
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinator
VALDERRAMA BLAVÍ, HUGO
E-mail hugo.valderrama@urv.cat
Lecturers
VALDERRAMA BLAVÍ, HUGO
Web
General description and relevant information Els TFMs del Màster podran tenir un caràcter professionalitzador, tot i que en alguns casos podria ser investigador. Els TFMs professionalitzadors poden continuar l'activitat desenvolupada a la industria de l'assignatura pràctiques externes, o be, es poden realitzar al departament. Els d'àmbit investigador implicaran el desenvolupament d'un projecte d'investigació nou dins d'algun dels grups de recerca del Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica.

Competències
Type A Code Competences Specific
 CE10 Realitzar, presentar i defensar un exercici original realitzat individualment davant d'un tribunal universitari, consistent en un projecte integrador dins l'àmbit de coneixements del màster.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3 Resolver problemas complejos de forma crítica, creativa e innovadora en contextos multidisciplinares
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentatge
Type A Code Learning outcomes
 CE10 Integra els coneixements teòrics de diverses matèries en la resolució d'un problema concret
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d'acord amb una sistemàtica
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
Genera un document científic en estructura i continguts
Presenta i defensa el treball davant un tribunal
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessàries per assolir els objectius de l’equip
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l’equip
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional
Desenvolupa l’actitud professional
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenya itineraris professionals específics
 CT7 Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
Type C Code Learning outcomes

Procediments de selecció i assignació
Procedures

Els professors de les assignatures del Màster, o els tutors de les empreses, elaboraran les propostes dels Treballs Fi de Màster, que seran validades per una Comissió de professors del departament. Aquesta validació assegurarà que la informació sobre el treball a realitzar sigui completa i correcta i que s'ajusti a la temàtica general del Màster, etc.

Les Propostes hauria d'incloure com a mínim La següent informació:

  • Títol, professor responsable, co-directors, grup de recerca o empresa, i paraules clau.
  • Objectius a complir a la feina a desenvolupar.
  • Tasques a desenvolupar per complir l'Objectiu.

Les Propostes aprovades quedaran exposades a l'espai Moodle del Màster, en què els alumnes matriculats Tenen llibre accés per poder veure l'oferta, seleccionar la Proposta i contactar amb el director corresponent


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 4 5
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT6
CT7
6 34 40
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 300 300
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
1 29 30
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Pla específic d'actuació
  Description
Activitats Introductòries Selecció o proposta de TFM per part de l'alumne i diàleg amb el professor/tutor per pactar-ne la seva elaboració.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Reunions periòdiques amb el professor/tutor que porta el projecte.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Tasques conduents a la realització del TFM assolint els objectius establerts pel professor/tutor.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Exposició pública del TFM davant d'un tribunal qualificador

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

En cas que el TFM sigui fet a la indústria, caldrà un informe del ponent, que serà la persona en contacte amb l'empresa, i elaborarà el seu informe d'acord amb el tutor de l'empresa.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Methodologies Competences Description Weight        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT6
CT7
Informe del director del TFM 20%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Memòria del TFM 50%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE10
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Presentació i defensa pública del TFM 30%
Others
 
Other comments and second exam session

Es farà servir el mecanisme d'avaluació basat en la plantilla del Departament DEEEA on el vocal, ponent, i el president del tribunal han d'omplir un full de qualificacions d'acord amb una pantilla especifica. Aquesta plantilla cubreix amb un detall molt superior els items exposats a les metodologies i el seu pes respectiu.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.