Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs d’informàtica. |
| A4 |
Capacitat per concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l’enginyeria del software com a instrument per a l’assegurament de la qualitat. |
| CM1 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, seleccionar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, assegurant-ne la fiabilitat, seguretat i qualitat, d'acord amb principis ètics i la legislació i normativa vigent.
|
| CM2 |
Capacitat per planificar, concebre, desplegar i dirigir projectes, serveis i sistemes informàtics en tots els àmbits, liderant-ne la posada en marxa i la millora contínua i valorant-ne l'impacte econòmic i social.
|
| CM12 |
Coneixement i aplicació de les característiques, funcionalitats i estructura de les bases de dades, que en permeten l'ús adequat, i el disseny i l'anàlisi i la implementació d'aplicacions que s'hi basen.
|
| CM16 |
Coneixement i aplicació dels principis, metodologies i cicles de vida de l'enginyeria de programari.
|
| IS1 |
Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
|
| IS2 |
Capacitat per valorar les necessitats del client i especificar els requisits de programari per satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte mitjançant la recerca de compromisos acceptables dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les pròpies organitzacions.
|
| IS5 |
Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que puguin presentar-se.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Sap com enfocar de manera bàsica una avaluació general dels riscos del desenvolupament d’una aplicació.
| | A4 |
Coneix els conceptes generals del desenvolupament d’aplicacions i del cicle de vida d’aquestes.
Coneix els conceptes generals de la gestió de configuracions.
| | CM1 |
Coneix els conceptes generals de la prova de les aplicacions.
| | CM2 |
Coneix els conceptes generals del desenvolupament d’aplicacions i del cicle de vida d’aquestes.
Sap com enfocar de manera bàsica una avaluació general dels riscos del desenvolupament d’una aplicació.
| | CM12 |
Sap utilitzar les notacions gràfiques per al modelatge emprades en l’anàlisi i del disseny d’aplicacions.
Sap fer el disseny d’una aplicació.
| | CM16 |
Coneix els conceptes generals del desenvolupament d’aplicacions i del cicle de vida d’aquestes.
Sap utilitzar les notacions gràfiques per al modelatge emprades en l’anàlisi i del disseny d’aplicacions.
| | IS1 |
Sap fer el disseny d’una aplicació.
| | IS2 |
Sap dur a terme la recollida i documentació dels requisits d’una aplicació.
| | IS5 |
Sap com enfocar de manera bàsica una avaluació general dels riscos del desenvolupa-ment d’una aplicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a l'enginyeria del programari |
|
UML bàsic |
|
La gestió dels projectes |
|
La recollida i documentació dels requisits |
|
L’anàlisi |
|
El disseny |
|
La construcció |
|
La prova |
|
La gestió de configuracions, l'engegada i el manteniment |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
22 |
37 |
59 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
25 |
55 |
Treballs |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Establir els objectius de l'assignatura, presentar l'esquema general dels continguts i excplicar les formes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor de teoria explica els conceptes de l'assignatura, que després els alumnes han de repassar i aprofundir. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes aprenen a fer diagrames d'UML i després se'ls presenta un cas resolt parcialment, del qual se'ls demana que en resolguin algunes parts més. |
Treballs |
Els alumnes han de resoldre el cas que se'ls assigna amb el mètode que han après a les pràctiques a través de TIC. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes comenten amb el professor els treballs que presenten. |
Descripció |
Consultes de l'alumne relacionades amb el continguts de l’assignatura i els treballs pràctics, ateses pels professors de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
2 treballs pràctics a realitzar en grups de 2 alumnes. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana dels 2 treballs sigui igual o superior a 5. |
0,50 |
Proves mixtes |
|
2 proves escrites individuals. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana de les 2 proves sigui igual o superior a 5 i que la nota de la segona sigui igual o superior a 4. |
0,50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Apunts dels diferents temes.
Orientacions per a la preparació dels diferents temes. Exercicis d'UML. Exemple de projecte de desenvolupament de programari. |
Complementària |
Bruegge, B., i Dutoit, A.H., Object-Oriented Software Engineering. Using UML, Patterns and Java, Pearson Education. 2na edició, 2004
Larman, C.:, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development , Prentice Hall. 3a edició, 2003
Dennis, A., Wixom, B.H., i Tegarden, D.:, System Analysis and Design with UML Version 2.0. An Object-Oriented Approach, Wiley. 3a edició, 2007
Jacobson, I., Booch, G., i Rumbaugh, J, El proceso unificado de desarrollo de software, Addison-Wesley, 2000
Reed, P.R, Developing Applications with Java and UML, Addison-Wesley, 2002
Van Vliet, H., Software Engineering. Principles and Practice., John Wiley&sons, 2008
|
La bibliografia indicada en els apunts de cada tema. |
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTES DE SISTEMES INFORMÀTICS/17234111 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TÈCNIQUES AVANÇADES DE PROGRAMACIÓ/17234117 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BASES DE DADES/17234103 | PROGRAMACIÓ/17234114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|