Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A18.2 |
Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions. |
| A19.5 |
Aplicar les tècniques que integren la cura d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els nens i els seus cuidadors. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els casos clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els casos clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
| | A17.4 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A18.2 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A19.5 |
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Procediments estàndard de protecció II |
Rentat quirúrgic de mans. Camp estèril. Vestir-se per realitzar procediments que
requereixen esterilitat. Posar-se guants estèrils.
|
Unitat temàtica II: Valoració de la persona II |
Generalitats de l'administració de medicació per via parenteral. Seguretat del pacients. Preparació i administració de fàrmacs per via intradèrmica, subcutània, intramuscular i endovenosa. Preparació i administració de perfusions endovenoses. Càlcul de dosis. |
Unitat temàtica IV: Procediments clínics II |
Venopunció: extracció de sang venosa. Canalització d'una via perifèrica.
Preparació i control del pacient en proves diagnòstiques.
Inserció de catèters venosos perifèrics.
Punció arterial.
Espirometria, fisioteràpia respiratòria i teràpia inhalatoria.
Oxigenoteràpia.
ECG.
Inserció i retirada de sonda nasogàstrica.
Inserció i retirada de sonda vesical.
Cures de l'estoma.
Valoració i cures de ferides i drenatges.
Embenats i immobilitzacions.
Valoració i suport a la gestant.
RCP bàsica (infància)
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Estudis previs |
|
5 |
25 |
30 |
Simulació |
|
44 |
44 |
88 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Estudis previs |
Visionat del material audiovisual associat a la pràctica (tantes vegades com trobeu necessari)
Lectura de les guies didàctiques i dels articles associats a la pràctica
|
Simulació |
Demostracions pràctiques i assaig d'habilitats de les diferents tècniques i procediments |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Pràctica reflexiva de simulació clínica que permet la integració de coneixements procedimentals i de relació terapèutica així com l’ aprenentatge i resolució de problemes. |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura |
Descripció |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
Previ a la pràctica s’ha de contestar el qüestionari PRE. Aquestes preguntes formaran part de l’avaluació de la categoria. |
15% |
Simulació |
|
La simulació s'avaluarà mitjançant dues proves a cada semestre, que constaran d'una prova escrita (prova 1) i una de pràctica (prova 2) :
Prova 1: tipus test
Prova 2: Demostració d’una o dues de les pràctiques realitzades. Aquesta prova es corregirà mitjançant rúbrica que identificarà i graduarà la correcció del procediment demostrat.
Per aprovar aquesta categoria cal treure una nota mitjana de 5. Es podrà fer mitjana entre totes les proves sempre que l'alumne hagi assolit, com a mínim, una nota de 4 en cadascuna de les proves.
|
80% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Aquesta pràctica s'avaluarà mitjançant la signatura de l'assistència |
5% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria només es podrà recuperar la categoria "simulació", amb una prova final que constarà d'una prova escrita i / o de demostració segons la part a recuperar. Els criteris per fer mitjana són els mateixos que han estat descrits a l'avaluació continuada. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa, tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant la resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Esteve, J, Mitjans, J,, Enfermería técnicas clínicas I i II, Última edició disponible, , Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Smith S F, Duell D J, Martin B C, Técnicas de enfermería clínica, Última edició disponible , Madrid: Pearson
González, IC y Herrero A, , , Procedimientos y técnicas de enfermería, Última edició disponible, Madrid DAE
New England Journal of Medicine, Videos In Clinical Medicine, The New England Journal of Medicine, Darrera acutalització disponible a http://www.nejm.org/multimedia/medical-videos, New England Journa,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA I/18234111 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INFERMERIA EN LA GESTACIÓ, INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA/18234102 | INFERMERIA EN LA JOVENTUT/18234103 | INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA/18234104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18234101 | INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES/18234109 | PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA I/18234111 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|