Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A19.3 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seves manifestacions. |
| A19.4 |
Analitzar les dades de valoració del nen, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se. |
| A19.6 |
Seleccionar les intervencions adreçades als nens i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A19.3 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció al nen i adolescent en situacions especials de risc personal, familiar o social en l'àmbit comunitari
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció comunitària a l'infant i adolescent
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
| | A19.4 |
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres i la seva situació de salut / malaltia
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
| | A19.6 |
Gestionar el treball i el temps d'acord amb la planificació de les tasques
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció comunitària a l'infant i adolescent
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul I: Promoció i Prevenció de la salut de l’infant |
Tema 1: El paper d'infermeria pediàtrica a la comunitat; assistencial, docent, investigador i gestor.
Tema 2: La integració de les cures infermeres a través del programa de salut del "nen sa".
|
Mòdul II: Pla estratègic d'ordenació de l'atenció de pediatria a l'atenció primària |
Tema 3: Desenvolupament normal i cribrage precoç de la malaltia.
Tema 4: Necessitats dietètiques en la infància.
Tema 5: Vacunacions sistèmiques al llarg de la infància i l'adolescència.
Tema 6: Prevenció i primers auxilis dels accidents infantils al domicili
|
Mòdul III: Programa d’educació Sanitària a l’àmbit educatiu |
Tema 7: El rol de la infermera pediàtrica a l'escola
Tema 8: Aplicació de programes de salut:
* Activitat física i alimentació saludable
* Trastorns psicosocials
* Sexualitat a l'adolescència
* Educació sobre drogues.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
28 |
41 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Seminaris |
|
9 |
6 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics i les bases fonamentals. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat. |
Seminaris |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes al llarg de l'assignatura. |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació i exposició oral d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne dins del mòdul III. |
40% |
Seminaris |
|
Presentació d'un document resum de la sessió. |
20% |
Proves mixtes |
|
Realització d'un exercici teòric dels continguts de l'assignatura.
Es valorarà l'assistència de l'alumne a les classes presencials. Assistència mínima del 80%.
|
30%
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria d'avaluació es lliuraran les parts no superades a la primera convocatòria i es farà l'avaluació de les mateixes.
|
Bàsica |
Serrano M. I., La Educación para la Salud del siglo XXI: Comunicación y Salud. , 1988, Díaz de Santos;Madrid
Young I.;Williams T., La educación para la salud en las escuelas: un análisis crítico , 1986, Peebles, Escocia
Caballero L. , Adicción a la cocaína: Neurobiología, clínica, diagnóstico y tratamiento, 2005, http://www.pnsd.msc.es/Categoria2/publica/pdf/Adic
Marias I, Estudio ADEES sobre la pertinencia de la enfermera escolar, 2006, http://www.xtec.es/~imarias/
Asociación Nacional de Enfermeras Escolares, Scholl Nursing Practice: An Orientation Manual, 2nd Edition, http://www.nasn.org/
Ministerio de Educació. Ministerio de Sanidad y Política Social, Ganar salud en la escuela, 2009, http://www.msps.es/profesionales/saludPublica/prev
Comunidad de Madrid, Protocolo de Salud Infantil.Atención al niño sano , 2005, http://todoenfermeria.es/inicio/apuntes/infantil/P
Generalitat de Catalunya. Departament de Salut, Protocol d'activiat preventives i de promoció de la salut a l'edat pediàtrica, 2008, http://www20.gencat.cat/docs/canalsalut/Home%20Can
GRUPOS DE EXPERTOS DEL PAPPS, Resumen PAPPS infancia y adolescencia 2016, 2016, http://www.elsevier.es/es-revista-atencion-primari
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|