Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Conèixer els aspectes conceptuals claus implicats en el procés d'educació. |
|
|
|
Reflexionar sobre el paper de la formació dins el camp de l’infermeria. |
|
|
|
Entendre els processos d’ensenyament-aprenentatge implicats en l’acció formativa-educativa per tal de facilitar l’adquisició de nous coneixements i habilitats. |
|
|
|
Seleccionar i organitzar de manera crítica i reflexiva els elements de la planificació educativa en funció del tipus de programa i del col·lectiu al que va dirigit. |
|
|
|
Conèixer els fonaments teòrics del procés de comunicació per tal de comprendre l’impacte de la comunicació en les relacions interpersonals. |
|
|
|
Reconèixer el paper de la cultura en el procés de comunicació. |
|
|
|
Fomentar i potenciar les habilitats socials i comunicatives. |
|
|
|
Practicar la el.laboració de publicacions i aportacions científiques derivades dels programes de salut desenvolupats |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1.- Educació per la Salut: Introducció. |
1.1. Educació per a la Salut: Definició i models conceptuals.
1.2. Paradigmes i models d’educació per la salut
1.3. Estils de vida i procès Salut-Malaltia
1.4. Estrategies i instruments d'intervenció
|
2. Modificació de comportaments en salut |
2.1 Objectius de l'EpS
2.2 Canvi de comportament
2.3 Canvi d'Actitud |
3. Metodologia Educativa |
3.1. Mètodes didàctics
3.2. Mètodes i material educatiu
3.3. Programació en EpS
3.4. Avaluació |
4.- Àmbits d'aplicació de l'EpS |
4.1. Salut mental
4.2.Crònics i majors
4.3. Abordatge en cuidatges principals
4.4 Pacient Hospitalitzat
4.5. Drogodependències
4.6 Sexualitat
4.7. Ús racional dels medicaments
4.8. Estils de vida |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Seminaris |
|
2 |
1 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
3 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
3 |
6 |
Estudis previs |
|
5 |
2.5 |
7.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
6 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
9 |
9 |
18 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i es farà l'avaluació inicial |
Sessió Magistral |
Es donaran els fonaments teòrics del curs |
Treballs |
S’aplicarà individualment o en grups els aprenentatges assolits en les sessions magistrals i en els tallers pràctics |
Seminaris |
Revisió i anàlisi de programes concrets d'educació per la salut |
Presentacions / exposicions |
Presentació de programes d'educació per la salut |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis per aplicar els continguts teòrics de l'assignatura |
Estudis previs |
Lectures i treball de documentació relacionat amb el temari de l'assignatura i les proves de valoració |
Resolució de problemes, exercicis |
Debats entre els grups de treball |
Atenció personalitzada |
Tutories individuals o en grup |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Bona part del seguiment del mateix es farà en grups durant les classes pràctiques i mitjançant correu electrònic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Dins l’avaluació es consideren dos aspectes diferents. D’una banda determinar els aprenentatges assolits i per l’altre l’impacte que ha tingut el curs.
Per valorar els aprenentatges assolits caldrà presentar un treball en grup i fer uns treballs individuals.
Pel que fa al treball en grup (màxim de tres persones), caldrà dissenyar un projecte d’Educació per la Salut en qualsevol àmbit que us interessi segons una pauta que es facilitarà, i exposar-lo a l'aula el dia 7 de juny.
En quan als treballs individuals, es facilitaran els detalls a classe. |
El treball en grup, un 80%.
El conjunt de treballs individuals, un 20%. |
Altres |
La segona convocatòria és presentar els treballs requerits en el termini proposat. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal presentar els mateixos treballs amb les recomanacions proposades per la professora. |
Bàsica |
M. BEGOÑA SÁNCHEZ, JUAN GÓMEZ, GONZALO DUARTE. , Educación para la salud. ENFERMERÍA COMUNITARIA. , ENFO EDICIONES PARA FUDEN, 2008
ACINAS, Mª PATRICIA, Habilidades de comunicación y estrategias asistenciales en el ámbito sanitario (I), Ed. Formación Alcalá: Alcalá la Real (Jaen), 2004
GIMENEZ, M. PILAR; TORDERA, MÓNICA; BELTRÁN, LURDES, Educació per la salut. Recolzament psicològic al pacient, Altamar: Barcelona, 2006
MOLINA, Mª CRUZ; FORTUNY, MONTSERRAT (EDS)., Experiencias Educativas para la Promoción de la Salud y la Prevención, Alertes S.A. de ediciones: Barcelona, 2003
SALVADOR SÁEZ, PERE FONT, ROSA PÉREZ, FERNANDO MARQUÉS, Promoción y Educación para la Salud. Conceptos, Metodología, Programas, Milenio , 2007
PADRO CABELLO, CARME, Aportaciones de la comunicación intercultural en el ámbito de la salud, Educare 21, 2004
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|