Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Comprendre les bases citològiques de l'herència en procariotes i eucariotes.
Reconèixer els gens com els elements que contenen la informació del funcionament dels éssers vius i entendre les lleis de l'herència
Saber les bases moleculars de la transmissió dels gens i de la seva expressió.
| | A8 |
Comprendre com els canvis genètics poden donar lloc a l'evolució
Reconèixer els gens com els elements que contenen la informació del funcionament dels éssers vius i entendre les lleis de l'herència
| | A10 |
Conèixer les diferents possibilitats de canvis genètics i els seus mecanismes.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció a la Genètica. |
DNA, genoma i cromosomes. Variació genètica. Relacions genotip, medi ambient i fenotip. |
2. Patrons d’herència. Principis de Mendel. |
Monohibridisme. Dihibridisme. Herència lligada al sexe. Genètica humana: anàlisi de genealogies. |
3. Bases cromosòmiques de l’herència. |
Mitosi i meiosi. Topografia de cromosomes. Estructura dels crosomomes eucariotes. |
4. Interaccions gèniques. |
Interaccions gèniques. Penetrància i expressivitat. Prova de khi-quadrat |
5. Lligament i recombinació. |
Lligament i recombinació. Mapes de lligament. Mapes genètics. |
6. Genètica de fongs. |
Cicle cel.lular. Mating type. Anàlisi de tètrades. Mapeig de gens. Llevat com a model genètic. |
7. Regulació de la transcripció |
Regulació de la transcripció. Operons procariotes. Regulació de l’expressió en eucariotes. Herència epigenètica. |
8. Mutacions gèniques. Transposons. |
Mutacions gèniques. Tipus de mutants. Relació mutàgens-carcinògens. Transposons. |
9. Mutacions cromosómiques. |
Mutacions cromosómiques. Mutacions numériques: euploïdia i aneuploïdia. Mutacions estructurals dels cromosomes. |
10. Genètica de poblacions |
Genètica de poblacions. Selecció. Polimorfisme. Genètica quantitativa. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
50 |
75 |
Seminaris |
|
19 |
25 |
44 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
4 |
14 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
1 |
6 |
7 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de les fonts d'informació i de les metodologies que s'empraran. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de la Genètica. |
Seminaris |
Seminaris entre els alumnes i els professors sobre temes novedosos i actuals de Genètica. |
Atenció personalitzada |
S'atendrà els dubtes dels alumnes, tant en entrevistes personals com a través del correu electrònic.
S'inclou una hora a la setmana d'atenció al desptax del professor per a consultes de problemes i classes magistrals. |
descripción |
S'atendrà els dubtes dels alumnes, tant en entrevistes personals com a través del correu electrònic.
S'inclou una hora a la setmana d'atenció al desptax del professor per a consultes de problemes i classes magistrals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Proves individuals de resolució de problemes |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves individuals sobre els continguts teòrics |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per ser avaluat en 1a convocatòria, cal haver-se presentat a totes les proves individuals escrites presencials, encara que no hi ha nota mínima en cap d'elles. L'examen de 2a convocatòria serà una prova individual escrita que inclourà els continguts teòrics i problemes de tota l'assignatura, per l'equivalent del 100% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Entorno virtual de la asignatura Genética de los Grados de Biotecnología, Enología y Bioquímica-y-Biología-Molecular: MOODLE, URV: http://moodle.urv.cat/. En aquest entorn els professors deixen a disposició dels alumnes tota la informació relativa a l'assignatura: Presentació ppt dels temes Bibliografia bàsica: Pierce BA, Genética, Un enfoque conceptual, 2016, Editorial médica PANAMERICANA |
Complementària |
|
Bibliografia Complementària disponible a Biblioteca Campus Sescelades:
- Klug WS, Cummings MR (1999) Conceptos de Genética. Prentice Hall Iberia
- Griffiths, Anthony J.F., et al. (2002) Genética (3ª edició, traducció de la 7ª edició en anglés). McGraw-Hill Interamericana, Madrid.
- Moltó MD, Pascual L (1999) Però, què és això de la genètica ? Univ. València
- Ménsua JL (2003) Genética. Problemas y ejercicios resueltos. Pearson-Prentice Hall
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOQUÍMICA/13214008 | BIOLOGIA CEL·LULAR/13214006 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
BIOLOGIA/13214005 | ESTADÍSTICA/13214004 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|