DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) QUÍMICA ORGÀNICA Código 19204101
Titulación
Grau de Biotecnologia (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
DÍAZ GIMÉNEZ, MARÍA YOLANDA
Correo-e yolanda.diaz@urv.cat
Profesores/as
DÍAZ GIMÉNEZ, MARÍA YOLANDA
Web
Descripción general e información relevante Estudi de l'estructura, propietats i reactivitat dels compostos orgànics, posant especial atenció a compostos d'origen natural amb activitat biològica.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Conèixer l'estereoquímica dels compostos orgànics i la estereoselectivitat de les reaccions
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
Ser capaç de relacionar els efectes esteroelectrònics amb l'estructura i la reactivitat de les molècules orgàniques
Conèixer l'estructura , funció i reactivitat dels productes naturals orgànics
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Compostos Orgànics. Grups Funcionals.
2. L'enllaç en els compostos orgànics. Enllaç deslocalitzat i Aromaticitat.
3. Estereoquímica
4. Acidesa i basicitat
5. Determinació estructural dels compostos orgànics: Espectroscòpia IR i RMN.
6. Mecanismes de reacció. Tipus de reaccions.
7. Reactivitat dels compostos orgànics
8. Carbohidrats. Monosacàrids, disacàrids i polisacàrids
9. Aminoàcids i proteïnes
.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
A2
34.5 42 76.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
B4
20 40 60
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A2
4 8 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
descripción
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Per qualsevol consulta, contacteu amb: Yolanda Díaz: directament al despatx 321 de l'àrea de Química Orgànica (3a planta) o per correu electrònic, yolanda.diaz@urv.cat

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
B4
Discusió oral per part de l'alumne de problemes proposats a l'aula 20%
Proves mixtes
A2
Es realitzaran dues proves al llarg del curs sobre els diferents blocs de l'assignatura. Es requerirà una nota mínima de 4 per a cada prova per ser comptabilitzada a l'avaluació 80%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

2a convocatòria

Prova que inclourà problemes i exercicis per resoldre amb un valor de 100%.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.
${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i


Fonts d'informació

Bàsica Paula Y. Bruice, Química Orgánica, 5ª Ed (2008), Perarson
Paula Y. Bruice, Fundamentos de Química Orgànica, 1ª Ed (2007), Pearson
John McMurry, Química Orgánica, 6ª Ed (2004), Thomson International
Paul M. Dewick, Essentials of Organic Chemistry. For Students of Pharmacy, Medicinal Chemistry and Biological Chemistry, 1ª Ed (2006), John Wiley & Sons
I. David Reingold, Organic Chemistry. An Introduction Emphasizing Biological Connections, Preliminary Ed. (2002), Houghton Mifflin Company
Eduardo Primo Yúfera, Química Organica Básica y Aplicada. De la Molécula a la Industria, 1ª Ed (1996), Editorial Reverté
Paloma Ballesteros García, Rosa M. Claramunt Vallespí, Dionisia Sanz del Castillo, Enrique Teso Vila, Química Orgánica Avanzada, 1ª Ed (2001), UNED
Thomas L. Lemke, Review of Organic Functional Groups. Introduction to Medicinal Organic Chemistry, 4ª Ed (2003), Lippincott Williams & Wilkins
Benjamin G Davis, Antony J. Fairbanks, Carbohydrate Chemistry, 1ª Ed (2002), Oxford University Press
Shawn Doonan, Peptides and Proteins (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2002), The Royal Society of Chemistry
Shawn Doonan, Nucleic Acids (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2004), The Royal Society of Chemistry
J. Alberto Marco, Química de los Productos Naturales, 1ª Ed (2006), Síntesis

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.