Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Dissenyar un fluxe metodològic de treball que permet obtenir respostes a un problema plantejat pel professor
Conèixer les avantatges, limitacions i inconvenients de la teràpia immunològica
Dissenyar estratègies fonamentades per solventar un problema immunitari.
| | A7 |
Reconèixer les conseqüències a la salut de defectes immunitaris
Dissenyar estratègies fonamentades per solventar un problema immunitari.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Immunitat enfront de les infeccions |
El sistema immune contra bacteris, virus, fongs y paràsits. Resposta innata i adaptativa. Immunitat protectora i memòria immunològica |
Tema 2. Immunitat i càncer |
Antígens tumorals. Escapament a la immunovigilància. Mecanismes efectors antitumorals. Immunoteràpia i vacunes contra el càncer. |
Tema 4. Immunodeficiències |
Immunodeficiències congènites o primàries. Defectes en la maduració i activació de limfòcits. Immunodeficiències adquirides o secundàries. VIH. Radioteràpia i quimioteràpia. Metàstasi. . |
Tema 5. Autoimmunitat i transplants |
Susceptibilitat gènica a l’autoimmunitat. Artritis reumatoide, diabetes mellitus, esclerosi múltiple i lupus eritematòs. Mutacions gèniques i autoimmunitat. Infecció i autoimmunitat.
Reconeixement d’al•loantígens. Presentació directa i indirecta d’al•loantígens. Mecanismes efectors del rebuig. Rebuig hiperagut, agut i crònic. Prevenció i tractament del rebuig en trasplantaments. Trasplants xenogènics |
Tema 6. Modulació del sistema immunològic. |
Regulació de respostes immunitaries no desitjades. Immunosupressió. Manipulació de la resposta immune contra les infeccions. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
8 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs i el temari seleccionat |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari teòric |
Seminaris |
Es tractaran temes concrets sobre tècniques immunològiques aplicades a la clínica i la biotecnologia. S'explicaran i discutiran els avenços en l'àrea de la immunoteràpia |
Presentacions / exposicions |
L'alumnat haurà de presentar un problema de caire immunològic donat pel professor (dins l'àrea clínica o tecnològica) i haurà de proposar una sol·ució esoldre'l aplicant els coneixements adquirits |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes relacionats amb l'assignatura |
descripción |
Es recomana enviar un correu electrònic al professor responsable per tal d'establir un dia i hora favorable a tots dos |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Proves (parcials) amb preguntes per desenvolupar, i preguntes curtes del temari desenvolupat a les sessions magistrals |
60 |
Seminaris |
|
Preguntes curtes sobre els temes desenvolupats. |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició d'un problema immunológic. L'alumne haurà de dissenyar una estratègia amb base científica per a la seva resolució. |
20 |
Proves mixtes |
|
Proves (parcials) amb preguntes per desenvolupar, i preguntes curtes del temari desenvolupat a les sessions magistrals |
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- Per tal de promitjar la nota final és indispensable superar les proves parcials (proves mixtes) amb un mínim de 4 punts (sobre 10) a cada parcial.
- Per tal de superar l'assignatura caldrà obtindre una nota mínima de 5 (sobre 10) un cop comptabilitzats tots els parcials i metodologies avaluables.
SEGONA CONVOCATÒRIA PART I: Corresponent a Sessions Magistrals (proves mixtes) i Seminaris. Proves objectives per desenvolupar, preguntes tipus test i/o preguntes curtes. L'alumne haurà d'obtenir com a mínim el 40% de la puntuació d'aquesta part per tal de ser avaluat. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J.R. Regueiro, C. López et al., Immunología: Biología y patología del sistema immune, Última edició disponible,
R. Coico, G. Sunshine et al., Immunology a short course, Última edició disponible,
A. K. Abbas, A.W. Lichtman, Inmunologia celular y molecular, Última edició disponible,
|
Inmunologia celular y molecular. (2008) 6ª ed. A.k. Abbas i A.W. Lichtman. ED. McGraw-Hill – Interamericana
Immunology a short course. (2003) 5ª ed. R. Coico, G. Sunshine i E. Benjamin. ED. Wiley-Liss Immunología. Biología y patología del sistema immune. (2002) 3ª ed. J.R. Regueiro, C. López et al. ED. Médica Panamericana |
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MICROBIOLOGIA/19204112 | IMMUNOLOGIA/19204109 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|