Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.1 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes de compliment obligat (G6) |
| A3.5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador (FB5) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament la visió espacial i les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
| | A2.1 |
Coneix i aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb la representació gràfica d'equips i instal·lacions.
| | A3.5 |
Coneix la normativa vigent
Coneix i interpreta les projeccions cilíndrica, cònica i ortogonal.
Coneix i aplica els mètodes operatius.
Coneix i interpreta els conceptes de normalització de dibuixos i plànols
Aplica la normalització a peces industrials.
Coneix i interpreta el dibuix isomètric i aplica els seus mètodes.
Coneix i interpreta els conceptes fonamentals de programes de DAO.
Aplica els programes de DAO.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
DIBUIX TÈCNIC. INTRODUCCIÓ. |
Projeccions i tipus, cilíndrica, ortogonal, obliqua, cónica etc. |
SISTEMA DIÈDRIC GENERALITATS, CUB DE PROJECCIONS. |
Croquis a ma alçada de peces simples, elecció de vistes minimes necessàries. |
NORMALITZACIÓ, FORMATS, LÍNIES I GRUIX, TIPUS D'ESCALES, ACOTACIÓ, SECCIONS. |
Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals. Exercicis d'aplicació. |
ELEMENTS NORMALITZATS A LA FABRICACIÓ INDUSTRIAL. |
Elements roscats, tipos de rosca. Exercicis d'aplicació. |
SISTEMA AXONOMÈTRIC |
Sistemes de representació. Representació segons eixos. Dibuixar figures simples, polígons, circumferències en els tres plans. |
ISOMETRIA |
Representació de peces. |
REPRESENTACIÓ DE CANONADES |
Resolució de plànols isomètrics de canonades a la vista de plànols de planta. |
DAO |
Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix per ordinador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
12.5 |
18.75 |
31.25 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
18.75 |
48.75 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
45 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Resolució d'exercicis per part dels alumnes sota la supervisió del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Resolució de pràctiques amb eines informàtiques. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Es resoldran dubtes i s'ampliarà el contingut sobre la teoria i exercicis plantejats, en el despatx del professor en les hores de consulta. Els dubtes es podrán resoldre també, sempre que sigui possible, a través del Moodle o e-mail. Consultar hores d'atenció de cada professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Llliurament d'exercicis realitzats i demanats periòdicament. |
15% |
Proves pràctiques |
|
Proves pràctiques de coneixements. |
45% |
Proves pràctiques |
|
Prova individual amb TIC |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova que serà compilació acadèmica de les proves anteriors. Durant les proves avaluatives els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat. |
Bàsica |
AENOR, NORMAS UNE SOBRE DIBUJO TÉCNICO, ,
DAVID CORBELLA BARRIOS, DIBUJO INDUSTRIAL, ,
RODRIGUEZ DE ABAJO, DIBUJO AXONOMETRICO, ,
GONZALEZ MONSALVE, DIBUJO INDUSTRIAL, ,
|
|
Complementària |
, Apunts proporcionats per professor, ,
, Internet, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Que l'alumne tingui coneixements de dibutix tècnic i geometria amb nivell mínim de dibuix tècnic de batxillerat tecnològic.
El primer dia de classe, els alumnes rebran les recomanacions del material bàsic necessari per a la correcta resolució dels exercicis. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|